Angående biverkningar: så vitt jag vet så förstörs tarmluddet. Om man "bara" är laktosintollerant så växer det tillbaka, tar dock några månader. Tarmluddet är väldigt viktigt för det hjälper till att ta upp viktiga ämnen såsom vitaminer ur födan.
I samma veva som jag började avstå helt från laktos så uppdagedes det att jag hade brist på vitamin B12. Inge roligt alls. Jag var trött, hängig och grinig och blev mer och mer introvert, detta var mitt allmäntillstånd och inte bara som PMS!!! Detta berodde på att jag inte hade ett fungerande tarmludd. Fick ta sprutor i över ett år, första tiden flera gånger i veckan. Nålen var ca 10 cm lång och skulle in i muskeln på skinkan. AJ, aj, aj.....Sen tycker jag att det är så att ju mer man slarvar ju mindre tål man, inte bara av laktosen utan för min del gäller det även koffein och lök tex. Jag försöker som sagt vara duktig och avstå helt. Jobbigt att alltid behöva läsa innehållsförteckningar och att avstå. Särskilt i glass-tider som denna. Trött på Piggelin