överaktiv 2,5 åring?
Hej
Tänkte höra vad jag som förelder kan göra för min 2,5 åring så hennes vardag och min blir lite lugnare?
Hon är överallt och ingenstans, hoppar runt som en apa och drar sliter och knuffar lillasyster "babblar" och "tjatar" nånstop. Ska göra ALLT som vi gör och vill hon ha nått så SKRIKER hon "XXXXX haaaaaaaaaaa" tills man får ont i öronen.
Vi är pedagogiska lyssnar och är tydliga om hon gör fel och när hon trotsar så möter vi upp och visar vad som är rätt och fel.
Men hon är så "mycket" liksom. Väldigt hyper. Om hon inte blir trött då vill hon bara titta på film tutta napp och helst ha välling i sin mugg.
Hur mycket bör man vara ute med ett sådanthär aktivt barn? Jag känner vi borde vara mer i skog och mark men det är lite svårt när man bor i stan och har en ettåring också som ska hänga med.
Man orkar inte som förelder och det får en att må dåligt över att man inte aktiverar henne tillräckligt. Jag själv vill helst vila och ta de lungt. Psykiskt är m an ju helt slut så man känner att man inte orkar med.
Hur hanterar ni era barn med extra energi? O hur hanterar ni er själva?