• Anonym (tjock?)

Är jag tjock eller är det mitt huvud som spelar mig ett spratt?

Jag placerar mig själv som tjock. Jag känner mig klumpig och äcklig. Men många tycker att jag inte alls är det, bara att jag har kurvor. Jag är 168 cm lång och till det väger jag 73 kg. Jag "borde" väga 60 kg men trivs nog som bäst när jag väger 67...

Hur ser ni på er själva? Många tycker att jag borde vara nöjd för att jag är vacker, men jag har så dålig självbild och kan inte se detta som andra ser.

• Svar på tråden Är jag tjock eller är det mitt huvud som spelar mig ett spratt?
  • Minxy

Trivs du bäst när du väger 67 kg så borde du ju iaf inte gå ner mer än så!

Min idealvikt (som JAG trivs bäst med) är 57 kg. Har varit nere på 54 kg ett tag men såg inte klok ut (fast det bara var 3 kg mindre). Numera ligger jag på 61 kg som ogravid och det är lite väl mycket i min smak, men det beror ju på att jag innan första barnet var van vid att väga just 57-58 kg och alltså har den självbilden av mig själv.

Nu väntar jag barn nummer två, men när den lilla bebben är född så ska jag försöka ta tag i mig själv och mitt eviga godisätande

Jag tror säkert du är toppenfin som du är

***S+M=L***
  • 010306

Jag väger 58,8 kg & har gått ner till det ifrån 80 kg på ett år. Vill ner 2-4 kg till sen är jag nöjd. Jag är en sån som snarare ser gravid än kurvig ut när jag väger mer eftersom de sätter sig så mkt på magen =( Är 166 cm.
    Beror helt på hur man är byggd vad man passar i att väga. Men trivs du bäst vid 67 borde det väll vara ditt ideal sas

• Anonym

marias99, hur har du gått ner så mycket på ett år? hur gjorde du? jag är också 166 och väger 80kg och trivs verkligen inte...

• 010306

Jepp med Viktväktarpoints . Har enbart haft deras lilla häfte & lånat av en vän och kämpat på hemma. Envis som en gris =) Tränat mkt oxå.. raska hundpromenader & pilates /yoga som jag tycker formar kroppen bra.

• Anonym (...)

Man ska trivas med sin egen kropp, det är viktigast!

Jag är 167 cm lång och väger 52 kg. Jag skulle gärna gå upp lite i muskler men även fett.

• Anonym

Jag trivs inte med min kropp alls, jag är kort och väger inte så mycket men jag har alldeles för mycket kurvor och extra fett. Folk runt omkring mig säger att jag är smal och att jag försvinner om jag går ner mer..men jag ser verkligen inte en smal person i spegeln...ser bara en ful, tjock oattraktiv person.

• Anonym (lika lång som du)

jag tror inte du behöver vara tjock, men tycker du ska gå på det du skriver, att du trivs bäst vid 67 kilo.

• Anonym (77)

TS: Jag är 167 och väger 77 kg och min trivselvikt är 70 kg och då ser man inte för smal ut heller.. Går jag under 70 kg så ser jag så insjunken ut i ansikte och vid nyckelbenen och det är inte snyggt..

Dem i min närhet säger att jag har former och ser bra ut

• nomina

Trivs du bra vid 67kg så tycker jag att de låter som en bra vikt för dig! Men hetsbanta dig inte ner, du är ju inte direkt överviktig så äta rätt mat och träna så kroppen går ner på ett hälsosamt vis.

Själv har jag otroligt dålig självbild. Är 172cm i höstas vägde jag 58kg men har under våren gått ner endel tror jag, kläderna hänger löst som då satt tajt.

Dock vägde jag för ett par år sen knappa 43kg och mådde inte speciellt bra då heller. Har liksom aldrig hittat en vikt då jag mår bra och trivs med migsjälv. Ser tjock ut hur mycket eller lite jag än väger känns de som.

Därför säger jag att om du trivs vid 67kg så tycker jag att det låter som en ultimat och bra vikt!

Önskar att jag själv hade en sån vikt som jag trivdes med...
    Massa varma kramar

• Anonym (Em)

Jag är 167cm och trivs bäst vid 65-70kg då jag ser snyggt kurvig ut.

• Bubbelgum76

Jag tror att mycket sitter "i huvudet" vad gäller vikten. Jag är 177 cm och vägde 73 kg när jag åkte till BB för att föda. Då var jag tjock ;) - men det ska man ju vara... Jag känner mig normal när jag väger 62... men egentligen är jag nog smal då... Allt är alltså individuellt - du mår bäst när du väger det du VILL väga, tror jag... Sen får alla andra tycka vad de vill!

• Anonym (77)

Fick inte med hela inlägget..

Min startvikt va 114 kg efter 1 år vägde jag 84 kg.. Sen efter 8 mån gick jag ner till 75 kg.. Nu har jag gått upp 2 kilo men så länge jag väger mellan 70-78 kilo så funkar det men jag vill ner till 70 kg..

• Litheo

Jag är 1,79 och väger mellan 73-75 när jag inte är gravid och känner mig väll ganska så normal då men skulle gärna gå ner till 70 kg. Allt hänger på hur man själv känner! Vissa trivs att vara överviktiga och vissa inte. Trivs man inte med sig själv så ska man ju göra någonting åt det för ens eget bästa!

♥ღ♥ Stolt mamma till Theo 3,5 år & Iza som är beräknad komma i aug! ♥ღ♥
  • lillabebben

Jag är nöjd med mig själv. Tycker dock att vikten inte säger så mycket och hur man verkligen ser ut. Bara för att man väger mindre betyder inte det att man är finare. Jag mår som bäst när jag får träna mycket och känner att min kropp är i bra form, när jag kan använda min kropp till det yttersta. Om jag sedan har lite för mjuk mage eller runda lår är mindre viktigt tycker jag. Om du "borde" väga 60 men trivs bäst med 67 är det 67 du ska satsa på .

Svar på tråden Är jag tjock eller är det mitt huvud som spelar mig ett spratt?