Present till en 18 årig tjej?
Behöver tips på present till en tjej som fyller 18 år. Gärna någonting speciellt och inte bara ett kuvert med pengar. Får max kosta 400 kr. Tack!
Behöver tips på present till en tjej som fyller 18 år. Gärna någonting speciellt och inte bara ett kuvert med pengar. Får max kosta 400 kr. Tack!
Presentkort på någon butik hon brukar shoppa i ex.H&M,Kicks,Guldfynd,din sko mm.
Är hon intreserad av något speciellt?
Jag uppskatatde presentkort väldigt mycket för några år sedan
Annars kanske en snygg/häftig almanacka att ha i väskan,det är ju bra om man går i skolan eller jobbar med för den delen
Fotoramar,eller en fräck tavla?
Kanske låter som världens tant nu (viket jag nog är) Men margreteskålar är fina, användbara och kommer säkert uppskattas under en lång tid.
Hon kommer om ett tag att flytta hemifrån - kastruller, stekpanna, gjutjärnsgryta, tallrikar, dricksglas, vinglas, fin glasskål, vardagsskålar, tillbringare.... Bara några förslag... (Jag skulle satsa på gjutjärnsgrytan, änvänder den minst en gång i veckan, och hade önskat en när jag fyllde 18, fick ingen så jag köpte en själv (5 liter)några veckor senare - bästa köp jag gjort!!)
Ett Thomas Sabo-armband! Jag har ett själv och älskar det! Det går att göra så personligt genom att hänga på olika berlocker, eller så har man det bara som det är, utan berlocker... Det har jag än så länge
Kika på www.thomassabo.com, där hittar du närmaste återförsäljare
Hon går ut gymnasiet nästa år och planerar att plugga vidare efter det så hon kommer nog inte flytta hemifrån först om tidigast 4 år. Därför känns det inte så passande med kastruller och skålar. Annars var det en bra ide. Tar gärna emot fler tips!
Min erfarenhet är att de flesta 18-åringar gillar pengar, så om du inte vill ge pengar så rekommenderar jag presentkort. Flera centrum i Stockholmsområdet har presentkort som gäller alla affärer i hela centrumet. Kanske kan vara något? Farsta och Skärholmen har sådana, tror jag.
Ok, jag började köpa tallrikar, kaffekoppar, ugnsformar när jag var 12 år gammal, och flyttade hemifrån när jag var 24 - så bara 4 års framförhållning - det är inte mycket!! När jag tog studenten var det bara husgeråd jag önskade mig. Fick jättebra grejer som jag använder dagligen fortfarande!!