• Två barn på landet

Sjuk pappa - treveckors bebis?

Vår bebis är 3 veckor på lördag och är alltså väldigt späd än. Min sambo har blivit förkyld o jag är livrädd att han ska smitta bebisen! Han har ju inte så mkt immunförsvar än. Hur ska man göra? Ska han inte få ha hand om bebisen tills han blir frisk eller kanske jag kan smitta lika mkt bara att jag inte har blivut sjuk?

• Svar på tråden Sjuk pappa - treveckors bebis?
  • Miss emma

Jag tror att man kan vara med sitt barn fast man är förkyld. Men man får kanske tänka lite extra på att tvätta händerna, inte pussa på barnet, inte nysa på barnet. Annars tror jag inte att det är någon fara.

• queenofangels

fick rådet när min man va sjuk att han inte skulle hålla och osa för mycke med min dotter. för et är ju stor smittokälla och vara extremt noga emd hygienen.

• Mamma till 3 M

tänk om nån skulle säga till dig att inte du fick ta hand om ditt barn för att du var förskyld. klart han ska ta hand om erat barn.. det är inte sista gången nån utav er är förskyld..

• Två barn på landet
    Mamma till 3 M skrev 2009-06-12 15:19:33 följande:
    tänk om nån skulle säga till dig att inte du fick ta hand om ditt barn för att du var förskyld. klart han ska ta hand om erat barn.. det är inte sista gången nån utav er är förskyld..
    Nä, självklart kommervi vara förkylda, men han är ju så väldigt liten o späd än...det är ju en annan sak när han är 2 mån o framåt.
Svar på tråden Sjuk pappa - treveckors bebis?