• Anonym

Är jag en dålig mamma som inte orkar laga mat?

De senaste dagarna har jag verkligen inte orkat laga mat så vi har ätit ute och då husmanskost som mos med köttbullar m.m.

Är den maten inte lika bra som hemlagad?

Jag är nere i en down period och orkar inte så mycket om dagarna men vill ändå att mina barn får bra mat i sig.

Men den maten "duger" väl?

Frukost och kvällsmat äter vi hemma som vanligt, inte lika jobbigt att bre en smörgås som att ställa sig och laga mat...

varför jag frågar är för att jag idag igen känner att jag inte orkar ställa mig vid spisen, är utmattad helt enkelt. Så jag tänkte åka till en restaurang och äta idag igen...

• Svar på tråden Är jag en dålig mamma som inte orkar laga mat?
  • Menhir

Äh, restauranger finns ju till för stressade föräldrar!!

Jag säger som drPhil: if mama aint happy, nobodys happy!

Gå med gott samvete o ät mat "ute", hellre en hamburgare och en glad mamma än hemtrillade köttbullar och en utmattad mamma.

• Anonym (...)

Huvudsaken är väl att de får mat i sig. Ha inte dåligt samvete för det, koncentrera dig på att försöka komma ur din down-period istället, det är väl bättre för barnen också. Själv hade jag gärna ätit ute lite oftare och sluppit disken mm, tyvärr har vi inte råd med det just nu. Ha det så trevligt och njut av maten på restaurangen!

• Anonym
    Menhir skrev 2009-06-12 15:06:42 följande:
    Äh, restauranger finns ju till för stressade föräldrar!!Jag säger som drPhil: if mama aint happy, nobodys happy!Gå med gott samvete o ät mat "ute", hellre en hamburgare och en glad mamma än hemtrillade köttbullar och en utmattad mamma.
    Hamburgare äter inte mina kids, men allt vad husmanskost heter såsom potatis med kötbullar, lasagne m.m.

Då kan jag inte vara så hemsk då och det är sant det dr phil säger.
  • Hackemamma

Nää, du är en bra mamma som ser till att dina små får mat! Skit i vad folk tycker och tänker, och skit i alla måsten.

• Hundägare i Gbg

Äh, jag tycker snarare att det låter ansvarstagande. Hade barnen inte fått i sig vettig mat pga av att du var trött hade jag reagerat men du ser ju till att de får bra mat i sig ju!

• Anonym (Been there...)

Tycker jag inte... vem är pigg o känner för måsten idetta vädret...
    Ät ute o ta´t lugnt.. du är en bra mama som ser till att de får mat...det är viktigt inte var de äter den.

Kram!

PS: Det vänder... jag vet..

• Anonym

Anonym (...) skrev 2009-06-12 15:10:12 följande:

Huvudsaken är väl att de får mat i sig. Ha inte dåligt samvete för det, koncentrera dig på att försöka komma ur din down-period istället, det är väl bättre för barnen också. Själv hade jag gärna ätit ute lite oftare och sluppit disken mm, tyvärr har vi inte råd med det just nu. Ha det så trevligt och njut av maten på restaurangen!
    Ja, så har jag också tänkt. att dom får ju mat i sig!
    Det där med disken har jag löst här hemma, vi äter på papptallrikar för tillfället så behöver jag inte bry mig om att diska så mycket. det ger lite ro i huvudet att jag inte har en massa måsten jag måste göra varje dag.
    Å visst svider det lite i plånboken men jag är totalt slutkörd så jag ser detta som en bra lösning för tillfället.

Maten ute på restauranger kan väl inte vara mycket dåligare än hemmagjord mat?
  • Jofimiel

Jösses då är jag dålig!!!  Har sänkt mina krav som tusan. Innan lagade jag allt från grunden nu äter vi tom färdiga köttbullar och pulvermos ibland.... altså, som gatuköket...  Vi äter pizza fredagar varannan vecka, ibland blir de mcdonalds tom 2 ggr i veckan....  nej du är inte dålig - man får tom äta smörgåsar till middag ibland!

~♥~ Mamma till Filizia,Milton och Elliot ~♥~
  • Anonym (bullmamma)

Tror inte att restaurangmat är sämre (kanske ibland) än hemlagad mat. Hur många äter inte pulvermos och mammascansköttbullar hemma?!
    Ät du lugnt ute. Du ser ju till att dina barn får i sig mat som flera redan skrivit.

PS. Idag åt mina barn köttbullar i korvbröd till lunch. DS.

Svar på tråden Är jag en dålig mamma som inte orkar laga mat?