• Piggelin72

~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 9 ~~~~~~

Hej tjejer - startar en ny fortsättningstråd i ämnet "För oss som går på akupunktur för att förhoppningsvis bli gravida! 2009 ska bli vårt år!

Här är alla gamla trådar:

Behandlingslistor
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34842276.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39013550.html

Tidigare trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m22473052.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m25545583.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28382276.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31291834.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m33861642.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m36603741.html
    Del7: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m39460578.html
    Del8: www.familjeliv.se/Forum-7-125/m42093740.html

• Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 9 ~~~~~~
  • Lapinette

Tittar in här och meddelar att jag idag fått en liten blastocyst tillbaka. Alla mina 8 ägg är nu förbrukade i ett enda svep. Känns lite tomt att mitt fotbollslag (nästan) fått offra sig för en endaste men, men så är det.

• Vinteräpple

Grattis Lapinette! Förstår att det känns konstigt att de andra äggen inte klarade sig bättre, men nu är du ju ruvare!!!
    Heroes are not braver than anyone else, they are just brave a little longer.

• Lapinette

På sätt och vis hade jag blivit förvånad om det varit många som klarade sig till blastocyst stadiet för varför har då inte mina tidigare IVF'er funkat? Men det känns hårt att veta att jag inte kan göra något/några FET i höst som jag/vi hade tänkt om det här sket sig.

Min akup är på semester men fixade en ersättare som tog emot mig 8.30 igår lördag. Supertrevlig tjej som berättade en massa om den kinesiska läran, örter och puls. Fick självfallet en stor påse med örter för 15 dagar. Tog även en trombyl och en Crinone (har 5 kartonger hemma!) igår kväll.

Som sagt, nu är det bara och vänta och se. Funkar inte det här blir det ett sommaruppehåll och diskussion hur vi ska OM vi ska fortsätta. Har hela tiden sagt 3 IVF sen får det vara nog men kanske, kanske ett fjärde försök i höst och sen gå in helhjärtat för adoption ... eller så får det här vara nog och vi går direkt till adoptionsutredningen. För det här tar verkligen på psyket.

• callimero

Förstår att det måste kännas tungt att så många gick förlorade. Tinade de alla på en gång?

Vi ska göra ett nytt försök i augusti. Blir det 6:e, endast 3 har lett till att jag ruvat, känns tungt att behöva gå igenom allt igen. Har inte bestämt hur göra med akupunkturen. Nu sist utan fick jag bäst embryo tillbaka av alla omgångar. 
  • Lapinette

Jag och en syrra på CvL kom överens om att plocka ut 5 av mina ägg och om inte 4-5 klarade upptining så skulle jag komma in som i onsdag och få ett 2-dagars tillbaka. Om de klarade sig så skulle det bli långtidsodling.

Satt här hemma och i onsdags och väntade, väntade. Min akup. ringde och undrade för hon hade en tid (hennes lunch) tid över för mig idag och samtidigt så undrade min mamma om jag skulle följa med på brorsonens studentmottagning kl 14.00. När de ännu inte hade ringt kl 11.00 så ringde jag upp och damen sprang till labbet. Nej, inga nyhter än. Vid 11.40 ringde hon tillbaka och sa de tagit upp ägg från samtliga mina 3 IVFer och resultatet löd.

- 2 klarade inte upptining
    - 2 är 2-celliga
    - 2 är 3-celliga
    - 2 är 4-celliga

Jag blev väldigt förvånad, för detta innebär ju att de tog ut alla mina 8 ägg! Så hade vi inte bestämt. Ta u 5 ägg och låt 3 vara kvar till i höst. Nåja, nu är det gjort.

• Vinteräpple
    Lapinette skrev 2009-06-14 13:39:24 följande:
    Hur tänker ni andra? Vad är det för planer för hösten?
    Vi ska göra FET till hösten, har två IVF försök kvar om det behövs. Antagligen måste vi välja på sista försöket om vi vill göra ÄD istället (det är egentligen den kön vi står i).
    Vi har inte råd att göra privata försök så just nu försöker jag inte tänka på vad som händer om vi inte lyckas.
    Psykiskt jobbigt är bara förnamnet..
  • Lapinette

Vinteräpple - men då har ni en hel del försök kvar och jag skulle nog rösta för att ta det sista som ÄD. Känner två som gjort ÄD som blivit gravida. Fast det beror ju på hur mycket man tycker att generna och tanken på att barnet inte är helt och fullt sitt eget betyder. Svårt beslut! Själv har jag tidigare sagt, nej inte ÄD däremot kan jag tänka mig adoption men nu när jag sett så goda resultat med ÄD vet jag faktiskt inte längre.

• Vinteräpple
    Lapinette skrev 2009-06-14 14:14:58 följande:
    Jag blev väldigt förvånad, för detta innebär ju att de tog ut alla mina 8 ägg! Så hade vi inte bestämt. Ta u 5 ägg och låt 3 vara kvar till i höst. Nåja, nu är det gjort.
    Men vad konstigt att de gjorde så! De har väl sina rutiner och sånt, men om ni hade bestämt att 3 skulle sparas så kunde de väl ha gjort det?
    Jobbigt.
Svar på tråden ~~~~~~~~ Akupunkturtråden del 9 ~~~~~~