• ensamhemma

klockslag, vad betyder det

det senaste månaderna så har jag märkt att när jag ska kolla vad klockan är så visar den 11.11, 13.13 ,16.16. 17.17 så är det nästan varje dag och jag börjar tro att det är nåt konstigt som pågår men förstår inte varför klockslagen hela tiden visar samma, det spelar ingen roll vilken klocka jag tittar på, det är oftast mobilen men det händer på datorn oxå samt när jag byter kanal.

börjar tro att jag håller på o blir knäpp.

är det nån som vet nåt om sånt här? för en kille som jobbar med healing sa att det är nån som tänker på mig just då när jag råkar kolla på tiden o det är samma tid. kan det vara så?

• Svar på tråden klockslag, vad betyder det
  • Skarpa

Kan det inte bara vara så att du lägger mer märke till att du kollar på klockan just de tiderna? Så att det blir lättare att komma ihåg att du t.ex. såg på klockan 16.16 igår också, medan du inte reflekterar över att du kollat på klockan 19.47 två dagar i rad eftersom den tiden inte sticker ut lika mycket?

Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Amarone Classico

Jag tror på Skarpas förklaring i inlägg #1.

Sen tror jag också att det blir lite självuppfyllande, att din "inre klocka" säger åt dig att titta på klockan vid just de tiderna utan att du själv är medveten om det. Eftersom du tror att det är något speciellt just då, så blir det det, liksom

• ensamhemma

jag vet faktiskt inte om det kan vara så, men häromdan när jag slog på mobilen så visade klockan 11.11 , det är så konstigt bara ...
    lite spooky, har försökt att ignorera klockor ett tag men likförbannat när jag kollar så står 22.22. osv osv

he hehe vilka problem man har va?

• Skarpa
    ensamhemma skrev 2009-06-12 21:13:51 följande:
    jag vet faktiskt inte om det kan vara så, men häromdan när jag slog på mobilen så visade klockan 11.11 , det är så konstigt bara ... lite spooky, har försökt att ignorera klockor ett tag men likförbannat när jag kollar så står 22.22. osv osv he hehe vilka problem man har va?
    Men jag tror nog ändå att just klockor är en sådan sak som man tittar på massor av gånger så gott som omedvetet, medan man lägger mä'rke till tiden (och att man faktiskt tittar) just när det är något med tiden som gör att man hajar till
    Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Mersudin
    ensamhemma skrev 2009-06-12 21:03:23 följande:
    det senaste månaderna så har jag märkt att när jag ska kolla vad klockan är så visar den 11.11, 13.13 ,16.16. 17.17 så är det nästan varje dag och jag börjar tro att det är nåt konstigt som pågår men förstår inte varför klockslagen hela tiden visar samma, det spelar ingen roll vilken klocka jag tittar på, det är oftast mobilen men det händer på datorn oxå samt när jag byter kanal.

börjar tro att jag håller på o blir knäpp.

är det nån som vet nåt om sånt här? för en kille som jobbar med healing sa att det är nån som tänker på mig just då när jag råkar kolla på tiden o det är samma tid. kan det vara så?
    jag har med fått det massa gånger med då är 14.14 15.15 16.16 17.17 ...
    skrämnde när man inte vet fan det betyder . vill gärna veta de oxå :=) .
    läskigt och kolla samma tider varje dag .
  • R Franklin
    Mersudin skrev 2010-08-15 01:33:55 följande:
    jag har med fått det massa gånger med då är 14.14 15.15 16.16 17.17 ...
    skrämnde när man inte vet fan det betyder . vill gärna veta de oxå :=) .
    läskigt och kolla samma tider varje dag .
    Antecka varje gång du ser på klockan under en dag så skall du se att de gånger du lagt märke till är rätt få.
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
Svar på tråden klockslag, vad betyder det