Kan man äta 3 dagar gammal kyckling?
Jag grillade kycklinglår i söndags och nu har de legat i kylen sedan dess. Kan man äta så gammal kyckling?
Jag grillade kycklinglår i söndags och nu har de legat i kylen sedan dess. Kan man äta så gammal kyckling?
Jag hade nog inte vågat göra det. Om jag är osäker på nåt så brukar jag faktiskt slänga det....
Det är på håret om jag hade ätit dem ännu idag.. jag vet inte.
Japp. Om de har varit ordentligt kylda så är det ingen fara att äta idag!
Tänk på att värma ordentligt bara..
Nej, jag hade inte chansat.
Hmmm...tack för era svar. Fast nu vet jag ju ändå inte vad jag ska göra. Kanske är så att jag får köpa nya istället. Det är kanske säkrast så.
Nej, okej dagen efter men inte tre dagar...
Jag lovar- ingen fara..
Man kan ju inte veta om det hunnit bildas någr amysko bakterier - det kan ju räcka med att inte kyla ner maten tillräckligt snabbt. Bättre att slänga och vara säker, än äta och kanske bli sjuk. Såvida inte svält är alternativet så hade jag inte ätit
Det beror på... om du höll god hygien vid tillagningen och kylde dem snabbt och värmer upp dem ordentligt idag så går det alldeles säkert bra.
Tillagad kyckling är inte alls lika känslig som rå, eller???? Jag har då ätit rester av både det ena och andra både efter tre och fyra dagar i kylen. Och än tror jag att jag lever
Jag testade aldrig kycklingen, jag kastade den för att vara på den säkra sidan. Så jag kan inte uttala mig om hur det hade påverkat mig.
Jag hade inte ätit... Max ett dygn!
Jag hade absolut ätit den! Så länge man har haft god hygien och kylt ner den ordetligt (för att sedan hetta upp ordentligt!) är tre dagar ingen fara med tillagad kyckling.
Min prinicp är att så länge det luktar och smakar OK så är det OK att äta. Ibland r resterna uppåt en vecka men har det bara varit kallt i kylen och man värmer upp dem ordentligt så har det aldrig varit några problem. Det gäller även kyckling.
Kan tillägga att det blir restmiddag någon gång varje vecka och det är ca 10 år sedan jag var magsjuk senast.