Vaniljbullar
Tänkte baka några satser kanelbullar idag. Det skulle vara roligt att variera bullarna. Vill göra några med vanilj som fyllning. Vilken sort vanilj fyllning är bäst att ha? Tacksam för svar!
Tänkte baka några satser kanelbullar idag. Det skulle vara roligt att variera bullarna. Vill göra några med vanilj som fyllning. Vilken sort vanilj fyllning är bäst att ha? Tacksam för svar!
Senast ja bakade kanelbullar så tog ja både kanel o socker samt vaniljkräm på! Vart hur smarrigt som helst, och dom tog slut på direkten!
Blandade egen från ekströms, blev inge slajm där inte smälter ju lite i ugnsvärmen me.
Om man inte har vaniljkräm hemma (som låter supersmarrigt att ha i bullarna!) kan man ta vaniljpulver, kardemumma och massor av smör. Brukar bli väldigt uppskattat.
Jag fick ett tips en gång som gör att man får kanonbullar.
Gör vanlig vetebullsdeg enligt mjölpaketet eller ditt favoritrecept och låt det jäsa som det skall.
rulla sedan bollar av degen
ta en plastpåse, eller en spritspåse och fyll den med vaniljsås. Ekströms el dylikt.
och tryck ner den avklippta spetsen i en bulle och tryck.
på så sätt så fyller du varje bulle med vaniljkräm. Supersmarrigt
Jag brukar blanda vaniljsocker, socker och mycket smör och bre på, absolut godaste fyllningen i bullar
Jag brukar ersätta kanelen med vaniljessens.
Och jag har alltid dubbel sats av fyllningen (smör, socker och vanilj), inga viktväktarbullar här inte!