• Anonym (svampen)

har svamp,binda eller tampong vid mens?

jag ahr svamp och en HEMSK klåda. har behandlat med vagitorier och smörjer mig, så det bör väl sluta snart.

ska få mens om bara någon dag, och jag undrar vad jag ska använda för skydd, vad är bäst tampong eller binda? vill inte få mer klåda...

• Svar på tråden har svamp,binda eller tampong vid mens?
  • Legolina

Binda - tampong retar dina känsliga slemhinnor.

• Anonym (svampen)

okej men kan inte kliandes förvärras då? eftersom mensen "hamnar" på blygdläpparna?

usch fyfan vad jag hatar att ha svamp..

• Anonym

Helst en binda som inte är så plastig.

• Anonym

Titta om du kan hitta natracares bindor (googla så får du se hur förpackningen ser ut). Dessa bindor är gjorda av bomull, cellulosa och majsstärkelse och innehåller inga konstigheter. Snälla mot underlivet!
    Ha helst kjol så det inte blir för instängt. Tvätta försiktigt för att inte irritera. Svamp är hemskt att ha!

• Anonym (svampen)

jag har ett par euroshopper (!) bindor hemma, hoppas att dem funkar.

ja svamp är INTE kul att ha. dum som jag var rakade jag mig, använde string plus nylonstrumpor PLUS leggings, när det var som varmast..:( s¨å jag får väl skylla mig själv.

• Neko

Använd binda helt klart, men byt ofta.

• Anti3nd

Koka ett gäng frottéhanddukar och klipp till bitar ochanvänd som bindor.
    Undvik ALLA bindor;helst jämt. Även tamponger.

• Anonym

Använde boullstrosor om du har svamp och trosor som inte sitter åt för mycket de brukar kuna lindra besvären och göra att svamp lättare försvinner. Blir lisom lite luftigare då.

Och när du inte har mens kan du vara utan trosor typ på natten eller en stund på morgon/kvällen när du är hemma och enbart ha en kjol/kläning utan tror under funkar bra.

• Anonym (svampen)
    Anti3nd skrev 2009-06-13 11:24:13 följande:
    Koka ett gäng frottéhanddukar och klipp till bitar ochanvänd som bindor. Undvik ALLA bindor;helst jämt. Även tamponger.
    det var smart, men jag blöder så mycket så det skulle komma igenom plus att jag får klumpar, och det sugs nog inte upp av frotté handdukar :(
Svar på tråden har svamp,binda eller tampong vid mens?