• Anonym

DÅLIG andedräkt!!! Hjälper FLUX mot kass andedräkt?

Jag använde förut Listerine för att förebygga tandsten, den var superbra!! Men har läst massor att Listerine inte är bra alls, så den vågar jag inte ha längre.
    Då testade jag istället SB12, men efter några timmar fick jag lite unken andedräkt IGEN?!!?! =(
    Hjälper FLUX mot dålig andedräkt? Eller finns det något annat?
    Listerine hjälpte verkligen hela dagen mot dålig andedräkt, så konstigt att inte SB12 gör det, den som SKA göra det.

• Svar på tråden DÅLIG andedräkt!!! Hjälper FLUX mot kass andedräkt?
  • mamma2kids

flux hjälper inget..sb12 va ju som saltvatten.ännu sämre.
    listerine använder jag 3-4ggr i veckan.inte varje dag.

• Anonym

hm ok =( Vad synd. suck..

• Joico

Listerine är inte alls bra för tänder, tandkött eller munnen alls. Det säger både min mamma som är tandsköterska och min tandläkare. Sluta använd Listerine!!
    Flux är skitbra för tänderna men påverkar nog inte andedräkten nå vidare.
    SB12 har väl fått på nosen för att dom påstår att deras smörja kontrollerar andedräkten i 12timmar. Mitt tips är att ha en tandborste och lite tandkräm i väskan, en sugtablett ed.

• Pernilla75

Dum fråga antar jag men använder du tandtråd och tungskrapa varje dag?

• Anonym

Tungskrapa har jag aldrig använt, men borstar tungan lite ibland. Jag använder "plackers" varje dag, morgon och kväll. OCH jag får ÄNDÅ tandsten!!!! :o Men listerine lindrade tandstenen lite, så JÄTTEsynd att den är så dålig.. =(

• Anonym

Måste vara olika från person till person för på min man hjälper SB12 kanonbra.. inget annat munskölj hjälper som det..

Annars är ju tandtråd å tungskrapa heta tips.. Ävwen problem med magen kan ge dålig andedräkt å det är ju en helt annan ände att börja i..

Sen är ju fråga om det är dålig andedräkt som andra känner eller att man känner sig sunkig i munnen.. Jag känner mig ofta ofräsch men har få bekräftat att jag inte luktar illa då.. å då hjälper ju minttabletter istället..

• Pernilla75
    Anonym skrev 2009-06-13 11:38:05 följande:
    Tungskrapa har jag aldrig använt, men borstar tungan lite ibland. Jag använder "plackers" varje dag, morgon och kväll. OCH jag får ÄNDÅ tandsten!!!! :o Men listerine lindrade tandstenen lite, så JÄTTEsynd att den är så dålig.. =(
    Köp en riktig tungskrapa så slipper du få eventuella bakterier på tandborsten. Tungskrapan fungerar dessutom bättre. Ibland kan även dålig andedräkt bero på kosten så ta dig en funderare på vad du äter och ifall det kan vara boven i dramat.
  • Anonym

Gå till en läkare, det finns receptbelagd medicin för det där. Det kan bero på både bakterier i munnen men också komma från magen så gå till en läkare.

• Takex

Frågan är Varför du luktar illa. Det finns mycket som kan vara orsaken. Tror att oftas är det för plack på tungan, vad har du för färg på tungan? prova en tungskrapa.

Men något som många inte vet är att mycket dålig andedräkt kommer från magen! Till exempel finns det dom som luktar illa när magen är tom, innan dom blir hungriga.

Så varför luktar det unket.

• Anonym

Alltså, jag tror inte att jag egentligen har värre andedräkt än någon annan, de flesta luktar ju unket då och då?! Men droppen var ju att mannen höll för sin näsa när ja pratade med honom precis efter att jag borstat tänderna :o
    Jag ska testa tungskrapa =)

• Anonym

Då låter det ju ändå som du har värre problem än vanligt med dålig andedräkt.

• Anonym

Mm, jo, men just den gången var det länge sedan jag ätit osv.

Svar på tråden DÅLIG andedräkt!!! Hjälper FLUX mot kass andedräkt?