• Anonym (livrädd)

Sprucket silikon implantat? Hur vet jag det?

För 10 år sen förstorade jag brösten. Nu är jag orolig att ena implantatet kan ha spruckit.

Nån som möjligtvis vet vilka symtom man får?? Försöker hitta info på nätet, men lyckas inte. Det är silikon implantat..

Bröstet är rött, och först trodde jag att det var mjölkstockning jag hade, men jag är inte så säker på det längre.. Är det farligt att amma innan man vet vad det verkligen är? Är livrädd.. Och jag får inte tag i någon plastikkirurg på helgen, så jag kan inte ringa och fråga ngn...

• Svar på tråden Sprucket silikon implantat? Hur vet jag det?
  • Anonym (silikonbruden)

hej! Exakt viket silikonimplantat har du? Har du gelehallon eller vanlig silikon?
    Hur gammal är ditt barn, antar att du ammar? Tycker du ska höra av dig till din BB avd så dom kan ¨få titta på bröstet iaf.

• Anonym (livrädd)

Har vanliga runda silikon implantat, inte gelehallon..så spricker det så rinner ju silikonet troligen ut

Har mailat min kirurg nu, hoppas han svarar snabbt. Funderar på att åka till akuten idag eller imorgon..är så himla orolig!!!!!

• Anonym

Det ska kännas annorlunda när du klämmer på bröstet, typ inte lika fast längre eller vad man ska säga. Och så kanske det blir som en bulle där silikonet samlas. Som tur är så rinner det inte ut i kroppen så fort eftersom kroppen bildar en kapsel runt implantatet vid operationen men jag skulle inte amma på det bröstet om jag vore du innan jag undersökts.

Svar på tråden Sprucket silikon implantat? Hur vet jag det?