• Systermalin

tvillingvagn?!?!?!

Hej!
    Väntar tvillingar i december och börjar nu fundera på barnvagn. Var på babyland idag och där fick jag reda på att de enda tillverkarna som har liggvagn där tvillingarna kan ligga tillsammans (dvs. inte varsin liggdel) är Urban Jungle, men att de inte levererar några tvillingvagnar nu eftersom de håller på att utarbeta en ny modell.
    Hur har ni gjort? Köper ni först liggvagn och sedan sittvagn, eller nån' kombinerad modell? Vilken jungel detta är!
    Tacksam för alla tips jag kan få ang. tvillingvagnar!

• Svar på tråden tvillingvagn?!?!?!
  • LitenBlomma

Men måste du köpa den ny? Vi köpte en UJ tvillingvagn som bara var använd i 8 månader, superfin!!

Ludwig -02, Meja -08 & Ida BF i augusti -09
  • Träningsexperten

Jag pratade med en försäljare och hon sa at beställningarna kommer tas emot from juli, det har varit stopp pga att företaget gått i konkurs men nu har det fixat sig.
    Vi har oxå bestämt oss för UJ.

Olga Rönnberg är personlig tränare och arbetar med gravida och nyblivna mammor. Hon vet vad mammakroppen behöver för att må bra.
  • Träningsexperten

"Prolemet" med begagnade UJ är att årets modeller är annorlunda, dels kan du höja handtaget och sittdelarna går ändå ner, det gör de inte på föregående modellerna. Enl. försäljaren iaf.

Olga Rönnberg är personlig tränare och arbetar med gravida och nyblivna mammor. Hon vet vad mammakroppen behöver för att må bra.
  • SaraBjörndahl

vi har en baby travel tvilingvagn..... den e vi supernöjda med, inte så dyr som urban jungel onödigt dyr.... den e både ligg och sittvagn i ett så den e super

• annalindasofie

Kan verkligen rekommendera Teutonias tvillingvagn. Vi har sålt vår gamla, men ska definitivt köpa en ny då jag väntar tvillingar igen. För mig är det jätteviktigt att kunna ha barnen bakåtvända även efter det att de lämnat liggdelen (ca 6 månader).

• nyponros1

Har en babytravel tvillingvagn som är superbra! Inte alls så dyr. Tar också väldigt liten plats i bilen. Tycker också det är bra att den har två sufletter, då en kanske sover och en vill ligga och titta...
    Kan inte förstå att man vill betala så mycket pengar för en vagn bara för att den heter UJ?

• Charlotta M

annalindasofie: jag tycker med att det är viktigt att ha barnen vända mot mig efter liggdelen, hur upplever du teutonia? Den ser bra ut men vikten på den verkar helt ....

• Systermalin

Nyponros1:
    Var kan man hitta en babytravel tvillingvagn då? Har sökt lite på nätet men hittar inget... inga annonser på blocket heller, vad jag kan se.
    Anledningen till att jag sökt en UJ är inte själva märket (jag är absolut ingen märkessnobbb), utan för att jag hört att det är bra om tvillingarna kan ligga i samma vagn utan en "vägg" emellan sig.

• Billabong
    Systermalin skrev 2009-06-15 18:51:41 följande:
    Nyponros1:Var kan man hitta en babytravel tvillingvagn då? Har sökt lite på nätet men hittar inget... inga annonser på blocket heller, vad jag kan se.Anledningen till att jag sökt en UJ är inte själva märket (jag är absolut ingen märkessnobbb), utan för att jag hört att det är bra om tvillingarna kan ligga i samma vagn utan en "vägg" emellan sig.
    Babyproffsen är de enda som säljer märket Babytravel nya. Du kan se dem i deras katalog som pdf via hemsidan.
    Men det låter jättekonstigt att du inte hittar på Blocket! Här finns många av dem, även om de är eftertaktade och går åt snabbt.
    Babytravel kostar hälften mot UJ, en trevlig detalj.
Svar på tråden tvillingvagn?!?!?!