• lieva

Barnvänlig restaurang i stockholm?

Någon som har tips på bra barnvänliga restauranger i Stockholm?
    Med barnvänligt menar jag hyffsat låg ljudnivå,ej packat med folk och med skötbord. Har en månad gammal bebis hemma och jag och sambon vill ut och äta med henne:)
    Är öppen för förslag när det gäller mat också.

• Svar på tråden Barnvänlig restaurang i stockholm?
  • sleeping angel

Ska man ut en sommarkvällen så finns det ju en massa ställen där man kan sitta ute.
    Men låg ljudnivå inne är ju svårt, jag åt på Indira på bondegatan med min lilla, bytte på ett bord på den våningen där det inte satt så mycket folk.
    Det beror ju på bebisen, om den har tålamod för att man kan inte käka på en kvart direkt

• lieva

sleeping angel skrev 2009-06-13 15:45:17 följande:

Ska man ut en sommarkvällen så finns det ju en massa ställen där man kan sitta ute. Men låg ljudnivå inne är ju svårt, jag åt på Indira på bondegatan med min lilla, bytte på ett bord på den våningen där det inte satt så mycket folk.Det beror ju på bebisen, om den har tålamod för att man kan inte käka på en kvart direkt
    Indira ska jag kolla upp.Tack.

Min lilla tjej är relativt lugn så jag tror det skulle nog gå bra,har ätit på kvarterskrogen här i Gubbängen och det har funkat fint.. men inne i stan känner jag inte till så många ställen så då blir man osäkrare.
    Tips på matställen i Söderort är också välkomna föresten.
  • sleeping angel

Min dotter var en lugn tjej när hon var pytte, jag kunde ta henne med överallt, det kan jag fortfarande måste bara ha en barnstol så funkar det med.
    Men jag tror att det lättaste är att man bestämmer sig för VAD man vill käka och sen ringer man till ett ställe som har den maten och hör med dom. Många ställen är skyssta, om man vill göra det lätt för sig så har man bebis i babyskydd så är man inte beroende av att ha ett bord där man kan ställa vagnen.

• lieva

Var på Libanesen igår vid Hornstull och allt gick fint. Det enda de inte hade var skötbord men annars var allt lagom. De spelade även lugn Libanesisk musik på musikanläggningen vilket fick min lilla flicka att sova nästan hela tiden. Tog upp henne en gång på tre timmar bara.
    Så det är ett bra tips för andra föräldrar som läser denna tråd.

• mapo51

Jag har haft med sonen på Friday's i Kungsan några gånger och där kan man även få ta med barnvagnen in till bordet om de har ett sådant bord ledigt (visserligen inne, men precis vid glasväggarna mot uteserveringen).
    Någon gång hade de även blöjor inne på toaletten där de har skötbordet (handikapptoaletten så man kan ta med vagnen in om man vill).
    Kanske inte den mest romantiska restaurangen, men den fungerade rätt bra med barn.

Svar på tråden Barnvänlig restaurang i stockholm?