• Anonym (ful benrangel)

vill gå upp i vikt lyckas jag med det om jag äter så här på en dag+?

Börja dagen med frukost 8 smörgåsar ett glas mjölk, sedan la jag mig igen vaknade vid 11 tog en stor portion musli med mjölk/filmjölk . Sedan vid 14 200g nötter, + 2 äpple. Vid 18 blev det en rulle falafel och några bollar vis sidan om Och vid 20 blir det en frukt.

Vill verkligen gå upp i vikt har ett bmi på 15 mår så jävla dåligit så finns det någon chans att jag går upp om jag äter så här??? vägde mig för en liten stund sen o jag vet att man bara ska väga sig när man går upp på morgonen , men jag vägde mig både morgon direkt och nu och jag har gått upp 3 hela kilo:) Är det trovärdigt att om jag fortsätter så här så lyckas jag gå upp iallfall 5 kilo på 2 veckor???

Ni som är insatt i kroppens uppbyggnad och kan näringlära snälla ge mig feedback

• Svar på tråden vill gå upp i vikt lyckas jag med det om jag äter så här på en dag+?
  • Anonym

Du måste ju äta mer än vad du gör av med på en dag för att gå upp i vikt. Försök räkna ut kalorierna på t.ex www.matdagboken.se (gratis).
    Det finns ju näringsdrycker att köpa också, tror det finns på Apoteket? Det är bra om man vill upp i vikt. :)
    Kolhydrater och bra fett är nog också bra om du får i dig.

Att du gått upp 3kg beror ju knappast på att du gått upp 3kg i fett..snarare i vatten. 1kg fett = ungefär 7000 kalorier..tror inte du satte i dig dryga 21000 kcal igår ;)

• Anonym (ful benrangel)
    Anonym skrev 2009-06-13 19:25:04 följande:
    Du måste ju äta mer än vad du gör av med på en dag för att gå upp i vikt. Försök räkna ut kalorierna på t.ex www.matdagboken.se (gratis). Det finns ju näringsdrycker att köpa också, tror det finns på Apoteket? Det är bra om man vill upp i vikt. :)Kolhydrater och bra fett är nog också bra om du får i dig.Att du gått upp 3kg beror ju knappast på att du gått upp 3kg i fett..snarare i vatten. 1kg fett = ungefär 7000 kalorier..tror inte du satte i dig dryga 21000 kcal igår ;)
    Hmm okay så det vågen säger efter att jag har ätit allt detta stämmer int???:( vad då vatten...ska köpa såna näringsdryck ska man dricka dom isamband med maten eller bara dricka dom??? vet inte riktigt hur mycket kalorier det är det jag åt idag men jag skulle tippa på att det är ca 3500 , är inte så insatt i sånt..
  • ius lexis

Nej du kommer nog inte att öka något speciellt eftersom du varken äter lunch eller riktig middag.

• Anonym (ful benrangel)
    ius lexis skrev 2009-06-13 19:42:03 följande:
    Nej du kommer nog inte att öka något speciellt eftersom du varken äter lunch eller riktig middag.
    Oky är inte falafel med pita bröd , vitlökssås och grönsaker + några bollar vidd sidan om inte riktigt middag+??? och det är dessutom hemlagad. Lunch åt jg en stor talrik med fil/mjölk musli + 2 frukt det är väl rätt så bra lunch om jag inte har fel för mig++??? Frukost äter jag ordentligt om du läser ts
  • BlommyNess12

Anonym (ful benrangel) skrev 2009-06-13 19:51:16 följande:

Oky är inte falafel med pita bröd , vitlökssås och grönsaker + några bollar vidd sidan om inte riktigt middag+??? och det är dessutom hemlagad. Lunch åt jg en stor talrik med fil/mjölk musli + 2 frukt det är väl rätt så bra lunch om jag inte har fel för mig++??? Frukost äter jag ordentligt om du läser ts
    Nej fil är ingen bra lunch. Tips på mat för en dag som kan få dig att gå upp i vikt

Turkisk yoghurt (fetthalt 10 procent) och musli, fruktbitar + ett par fibermackor med t.ex fjällbrynt eller ost med hög fetthalt (goudaost har väl ungefär 42 % fetthalt) till frukost.

Mellanmål: Frukt

Lunch: Kött, kyckling eller fisk som grund. Potatis, pasta eller ris till. Grönsaker vid sidan av. Drick standardmjölk ( 3 %ig mjölk) till maten.

Mellanmål: Fil med musli och fruktbitar t.ex

Middag: Kött, kyckling eller fisk som grund. Potatis, pasta eller ris till. Grönsaker vid sidan av. Drick standardmjölk (3 %ig mjölk) till maten.

Du ska nog äta ganska mycket protein (kött, fisk, kyckling osv) för det hjälper oftast till när man ska gå upp i vikt. Det bygger muskler.
  • Anonym (ful benrangel)
    Nej fil är ingen bra lunch. Tips på mat för en dag som kan få dig att gå upp i viktTurkisk yoghurt (fetthalt 10 procent) och musli, fruktbitar + ett par fibermackor med t.ex fjällbrynt eller ost med hög fetthalt (goudaost har väl ungefär 42 % fetthalt) till frukost.Mellanmål: FruktLunch: Kött, kyckling eller fisk som grund. Potatis, pasta eller ris till. Grönsaker vid sidan av. Drick standardmjölk ( 3 %ig mjölk) till maten.Mellanmål: Fil med musli och fruktbitar t.exMiddag: Kött, kyckling eller fisk som grund. Potatis, pasta eller ris till. Grönsaker vid sidan av. Drick standardmjölk (3 %ig mjölk) till maten.Du ska nog äta ganska mycket protein (kött, fisk, kyckling osv) för det hjälper oftast till när man ska gå upp i vikt. Det bygger muskler.
    oKAY tack för upplägget, men jag åt filmjölk och musli till lunch.. du kankse missuppfattade mig , men shit då äter jag helt fel så trots att min intag av mat innehåller rätt mycket kalorier så är det fel ??? Då ska jag bara slänga ut den dumma vågen som ger en falsk förhoppning, Jag trodde typ att genom att äta mycket en dag (mycket enligt mig är ts) Så går man upp i vikt vilket min våg visade men det är oxå tydligen helt fel. Aja tack för tipset
  • BlommyNess12

Anonym (ful benrangel) skrev 2009-06-13 20:13:07 följande:

oKAY tack för upplägget, men jag åt filmjölk och musli till lunch.. du kankse missuppfattade mig , men shit då äter jag helt fel så trots att min intag av mat innehåller rätt mycket kalorier så är det fel ??? Då ska jag bara slänga ut den dumma vågen som ger en falsk förhoppning, Jag trodde typ att genom att äta mycket en dag (mycket enligt mig är ts) Så går man upp i vikt vilket min våg visade men det är oxå tydligen helt fel. Aja tack för tipset
    Fil och musli är ingen bra lunch, jag såg att du åt det.
    Ja din våg visade att du gått upp tre kilo, men du förbränner det ändå.
    Dricker du tre liter vatten och ställer dig på vågen efteråt så har du också gått upp tre kilo, men det försvinner efter ett par timmar. Man kan inte räkna med att man gått upp i vikt för att man ätit mycket en dag, maten och tarminnehållet väger ju också..
Svar på tråden vill gå upp i vikt lyckas jag med det om jag äter så här på en dag+?