Hur lätt smittar HIV?
Haft oskyddat samlag med kille från stockholm. Om han hade HIV, hur stor risk är det att jag har det då? Han kom i mig.
Haft oskyddat samlag med kille från stockholm. Om han hade HIV, hur stor risk är det att jag har det då? Han kom i mig.
Det är ungefär en på tusen, en milliprocents risk alltså.
Just att han var från Stockholm? =)
Jag uppdaterar med färska siffror från Wikipedia: 0,05% risk, 5 på 10000. Men min barnmorska gav mig förra svaret.
Gå och testa dig!
Den vanligaste smittovägen är sprutor och analsex.
Min man har jobbat med hiv-smittade och sprutor... och han säger att det mest smittas genom blodet.. och att chansen när det gäller sex är så liten att det är skrattretande för en doktor... 8om det inte handlar om analsex)
men råder dig att testa dig några veckor efter sexet!
känsligare, lättare för blödningar, man har inte samma slemhinnor och kan skapa små små sår som man inte vet om... o hiv smittas genom blodet..
Du blir juh inte våt där och då blir det juh torrare och man går sönder mycket enklare...
Därför smittas det mer vid analsex, och därför har många homosexuella män det.
( jag skrev bara det min man sa nyss, han kan sådant här.)
Tycker du ska testa dig för andra sexuella smittor istället, typ klamydia, gonorré, etc. Sedan så smittar ju hepatit lättare än HIV via sex, så du kanske skulle tänkt dig för innan vem du har sex med.
Sen att Sthlm:are skulle vara mera smittbenägna än resten av landet låter rätt ologiskt i mina öron.