• AW76

Didriksson Slaskeman regnställ - storlekar

Har just beställt Didrikssons Slaskeman regnställ. Tog stl 90 till dottern som är 16 månader (tänkt att främst användas på förskolan i höst, då är hon ju 18-20 månader).

Jag vet att Didriksson är stora i storlekarna. Men vad tror ni, är stl 90 alldeles för stort? Hon är inte speciellt lång, under 80 cm. (74 cm på 1-årskollen, men har väl vuxit några cm sen dess, och kommer växa någon cm till tills hösten)

Hon har ju 86 på de flesta kläder (några 80 och några 92 också beroende på märke) så det kändes dumt att ta 80 på regnstället. Men jag vill ju inte att det ska vara FÖR stort.

• Svar på tråden Didriksson Slaskeman regnställ - storlekar
  • Silverkatten06

Jag tror att det finns en risk att det blir stort. Jag har haft Didrikson boardman, tigris samt vinteroverall till min son och de har alltid varit jättestora i storlekarna. Hans första regnställi stl 80 drunknade han i när han hade stl 80, men kunde ha det ända tills han började använda stl 92 i andra kläder. Nu är han 99 cm lång och kan fortfarande ha sitt regnställ 'tigris' i stl 90...

• AW76
    Silverkatten06 skrev 2009-06-13 19:42:43 följande:
    Jag tror att det finns en risk att det blir stort. Jag har haft Didrikson boardman, tigris samt vinteroverall till min son och de har alltid varit jättestora i storlekarna. Hans första regnställi stl 80 drunknade han i när han hade stl 80, men kunde ha det ända tills han började använda stl 92 i andra kläder. Nu är han 99 cm lång och kan fortfarande ha sitt regnställ 'tigris' i stl 90...
    Attans då! Det verkar som att det blir alldeles för stort då.
  • AW76

Får väl använda Kappahl-stället i stl 86/92 tills hon växer i Didriksson-stället.

Jag vet som sagt att Didriksson är stora i storlekarna. Har en son på snart 4 år och han har kunnat ha vinteroverallen i stl 100 i två säsonger. Köpte den när han var drygt 2 år och han kunde även ha den den här vintern när han var 3 år. (stor första året, perfekt nu)

Men jag har ingen erfarenhet av regnstället. Beställde även ett till sonen i 110, det borde bli lagom.. Tvekade länge mellan 80 och 90 till dottern. Som sagt så kan hon ha Kappahl-stället så länge.

Svar på tråden Didriksson Slaskeman regnställ - storlekar