• Majsan Gräddnos

Administrativ tjänst som sjuksköterska

Jag är allmänsjuksköterska men vill men tiden utbilda mig. Det lutar mest åt att jag vill jobba med något administrativt, men jag vet inte riktigt vad det finns för möjligheter?
    Är det någon sjuksköterska här som jobbar administrativt som vill berätta lite? Eller någon som vet vilka administtativa tjänster det finns? När jag pluggade så sas det ju lite vagt t.ex. "läkemedelsföretag" bland annat men inte så mkt vad det innebar

• Svar på tråden Administrativ tjänst som sjuksköterska
  • Anna Paulita

Kliniska prövning kanske? Min man jobbar inom det men är apotekare. Han har dock en hel del kvinnliga arbetskamrater som är sjuksyrror.

• Majsan Gräddnos
    Anna Paulita skrev 2009-06-13 22:15:07 följande:
    Kliniska prövning kanske? Min man jobbar inom det men är apotekare. Han har dock en hel del kvinnliga arbetskamrater som är sjuksyrror.
    Är det för ett läkemedelsföretag då? Behövdes någon vidareutbildning?
  • Majsan Gräddnos
    mika85 skrev 2009-06-13 22:40:39 följande:
    enhetschef?
    Nja, jag är inte så intresserad av chefspositioner. Är ingen ledartyp
  • Anna Paulita
    Majsan Gräddnos skrev 2009-06-13 22:40:09 följande:
    Är det för ett läkemedelsföretag då? Behövdes någon vidareutbildning?
    Min man jobbar på ett konsultföretag, dvs läkemedelsföretag utan egen forskning tar in företaget min man jobbar på för att sköta forskningen åt dem. Men innan dess jobbade han på Astra Zeneca som har en egen "research and development" avdelning¨.

Just min man har läst 20 p i just kliniska prövningar på Uppsala Universitet och detär förmodligen en fördel, men jag tror inte det är ett måste. Jag kan tänka mig att de som arbetat som forsknings sköterskor på olika sjukhus är de som förr eller senare vänder sig till denna typ av jobb.

Vart bor du? Jag tror nästan att man måste bo i Sthlm, Uppsala, Göteborg eller Lund för att hitta den här typen av jobb.
  • Majsan Gräddnos
    Anna Paulita skrev 2009-06-13 23:15:30 följande:
    Min man jobbar på ett konsultföretag, dvs läkemedelsföretag utan egen forskning tar in företaget min man jobbar på för att sköta forskningen åt dem. Men innan dess jobbade han på Astra Zeneca som har en egen "research and development" avdelning¨. Just min man har läst 20 p i just kliniska prövningar på Uppsala Universitet och detär förmodligen en fördel, men jag tror inte det är ett måste. Jag kan tänka mig att de som arbetat som forsknings sköterskor på olika sjukhus är de som förr eller senare vänder sig till denna typ av jobb. Vart bor du? Jag tror nästan att man måste bo i Sthlm, Uppsala, Göteborg eller Lund för att hitta den här typen av jobb.
    Tack för svaret! Jag bor i Linköping nu men vi kommer flytta till gbg om ett tag
  • Anna Paulita
    Majsan Gräddnos skrev 2009-06-13 23:22:33 följande:
    Tack för svaret! Jag bor i Linköping nu men vi kommer flytta till gbg om ett tag
    Då är det här kanske av intresse för dig!

www.sahlgrenska.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj/

Här kanske du hittar ngt av intresse också....

www.lakemedelsakademin.se/templates/kurs/kursschemaomrade.aspx

Tycker du absolut ska fundera närmare på det, min man tycker han har världens roligaste jobb och det är rätt bra betalt.
  • Medusan
    Anna Paulita skrev 2009-06-13 22:15:07 följande:
    Har du någon aning om vad de sjukskötersor som jobbar med detta har för inkomst? Jag är själv sjuksköterska och funderar på att inrikta mig på detta i framtiden.
Svar på tråden Administrativ tjänst som sjuksköterska