• DaVinci

Det är silverfiskar i hela jävla badrummet!

Kan man inte på något jävla vis få bort dom små jävlarna?!
    Bor i hyresrätt, är det hyresvärdens ansvar?!

• Svar på tråden Det är silverfiskar i hela jävla badrummet!
  • Tjimtjom

Häll klorin i handfat o golvbrunn över natten o tvätta med klorin i morgonbitti. Det brukar vi få göra ibland o då håller dom sig borta ett tag i alla fall.

• DaVinci

Okej, ska jag sätta dit proppen i handfatet?

Fan, alltså det bara kryllar av dom!

Haha, håller sig borta, lät roligt

• Pysselgalningen

Skura rejält med klorin, dom gillar inte heller ljus, så att ge fasiken i att släcka lampan är ett alternativ med.

• Tjimtjom
    DaVinci skrev 2009-06-14 02:16:19 följande:
    Okej, ska jag sätta dit proppen i handfatet? Fan, alltså det bara kryllar av dom! Haha, håller sig borta, lät roligt
    Dom lägger ägg o bor i vattenlåset. Dom är skitsvåra att bli av med för dom sprids från lägenhet till lägenhet. Snacka med hyresvärden på måndag om hur du ska göra, det kan hända om har avtal med anticimex eller nåt.
    Vi har med jämna mellnrum, framför allt när tvättkorgen svämmat över o det ligger kläder på golvet. Dom gillar varma, fuktiga o mörka ställen så försök moppa med så lite ljus som möjligt o mycket klorinvatten så det tränger ner i evnt. sprickor o fogar. Då får man med sig mååånga silverfiskar *mouahahaha*
  • DaVinci
    Pysselgalningen skrev 2009-06-14 02:18:09 följande:
    Skura rejält med klorin, dom gillar inte heller ljus, så att ge fasiken i att släcka lampan är ett alternativ med.
    Nej, jag har märkt att dom fanskapen håller sig borta när det är tänt, så det är tänt hela dagarna nu! Men på morgonen och man tänder då är de där igen..

En gång tyckte jag faktiskt synd om en av dem, jättestor var den och "sprang" åt alla håll och visste nog inte riktigt vart den skulle gömma sig när jag öppnande dörren och tände lampan, så jag hjälpte den faktiskt att gömma sig. Jag ställde en flaska bredvid honom så han kunde krypa under den och gömma sig
  • DaVinci
    Tjimtjom skrev 2009-06-14 02:23:00 följande:
    Dom lägger ägg o bor i vattenlåset. Dom är skitsvåra att bli av med för dom sprids från lägenhet till lägenhet. Snacka med hyresvärden på måndag om hur du ska göra, det kan hända om har avtal med anticimex eller nåt.Vi har med jämna mellnrum, framför allt när tvättkorgen svämmat över o det ligger kläder på golvet. Dom gillar varma, fuktiga o mörka ställen så försök moppa med så lite ljus som möjligt o mycket klorinvatten så det tränger ner i evnt. sprickor o fogar. Då får man med sig mååånga silverfiskar *mouahahaha*
    hahaha gud vad elak du är

Ja, jag ska verkligen göra som du säger!
    Våra handdukar ramlar hela tiden ner på golvet och jag har märkt att dom springer dit och gömmer sig!
  • Pysselgalningen

Ett till tips... Inga insekter brukar gilla kokhett vatten ...

Framförallt inte om man stoppat ner lite bakpulver först *mohahaha*

Skitroligt att göra med myror iallafall

• DaVinci
    Pysselgalningen skrev 2009-06-14 02:29:37 följande:
    Ett till tips... Inga insekter brukar gilla kokhett vatten ... Framförallt inte om man stoppat ner lite bakpulver först *mohahaha*Skitroligt att göra med myror iallafall
    Vadå, bakpulver? Vad händer då?
  • Tjimtjom
    DaVinci skrev 2009-06-14 02:26:47 följande:
    hahaha gud vad elak du är Ja, jag ska verkligen göra som du säger! Våra handdukar ramlar hela tiden ner på golvet och jag har märkt att dom springer dit och gömmer sig!
    Am I evil? Yes I am.
    I alla fall när det kommer till silverfisk.
  • Pysselgalningen
    DaVinci skrev 2009-06-14 02:33:20 följande:
    Vadå, bakpulver? Vad händer då?
    Boooooom

Aldrig fyllt kinderägg med bakpulver+vatten å skakat?!

Ger man det till myror utblandat med florsocker så äter dom av det och sen när man häller på kokhett vatten så sprängs dom...

Ett citat från ett av mina ex (ska till'ggas att vi är vänner även idag!): Du är en OND männska!
Svar på tråden Det är silverfiskar i hela jävla badrummet!