• Eeny

Gravid i v.10, men känner ingenting

Fler som har det som jag?
    Jag väntar mitt första barn och analyserar allt jag känner.
    Tills för några dagar sen så har jag varit tvungen att gå upp och kissa på natten, men det har slutat. Humöret har blivit stabilare, illamåendet har försvunnit.
    Sen har jag läst att om man ligger på rygg så ska man ev. kunna känna livmodern. Jag känner ingenting. Är av den mulligare varianten...vet inte om det har någon betydelse.
    Hur mycket ska man känna i vecka 10 egentligen??
    Bör man oroa sig om man inte känner nånting?
    Jag var på vul i v.8 och då såg allt jätte bra ut.

• Svar på tråden Gravid i v.10, men känner ingenting
  • challe 1

du behöver inte vara orolig. i vecka 10 är bebisen ca tre-4 centimeter. bara en sån sak liksom. omöjligt att känna. Livmodern är stor som en apelsin ungefär. Och är man lite mullig innan är det kanske inte så lätt att känna den heller. Tror du har kommit in i de så kallade spökveckorna lite tidigt bara.

• Ladycocos

Jag förstår att du känner dig lite orolig, men vet du vad! Massa kvinnor känner INGET alls under större delen av sin graviditet!!!

Jag är nu i v33 med första, och det ENDA som jag märkt är att magen har växt!! Och inte ens det kom ordentlit förrän i v 25-26... Inget illamående, ingen foglossning, inte ont i brösten etc...

NJUT!!!

• Jkpg Deluxe

Jag förstår din oro!!! det är "läskiga fasen" nu fårn v.10 ungefär! Det är samma för mig, jag mår helt plötsligt ungefär som innan vi fick pluss!!! Min mage är heller inte lika svullen! Visst blir man nojjig! Men alla här på FL verkar instämma i att det är HÖGST NORMALT! Dessutom är det INTE konstigt att du inte känner din livmoder än!!! det gör inte jag heller och jag är i v.11....!
    De flesta känner den inte förrän än om några veckor! :) Kram

• Eeny

Tack för era svar!!!
    Det känns mycket bättre nu...{#lang_emotions_smile}
    Har läst på om dom sk spökveckorna, och det verkar ju som sagt normalt.
    Kram på er

• Mamimumin

Jag är också jätteorolig, är i vecka 8 idag och är inte det lite tidigt för att vara i "spökveckorna"?
    Alla mina symptom har försvunnit senaste veckan! Ömma bröst är allt jag känner!

Det värsta är ju att man inte har UL förrän i vecka 18....så 10 veckors väntan innan man
    verkligen vet att det ligger ett barn i magen!

• challe 1
    Mamimumin skrev 2009-06-14 09:42:24 följande:
    Jag är också jätteorolig, är i vecka 8 idag och är inte det lite tidigt för att vara i "spökveckorna"? Alla mina symptom har försvunnit senaste veckan! Ömma bröst är allt jag känner! Det värsta är ju att man inte har UL förrän i vecka 18....så 10 veckors väntan innan man verkligen vet att det ligger ett barn i magen!
    är det din första? för det är ju så olika för alla hur man känner sig när man är gravid. endel känner sig som vanligt ända tills magen växer och det börjar röra sig där inne.
  • Fruochmamma

Jag känner verkligen igen alla tankar, oro och funderingar. Men som inslagen ovan varierar det jätte mycket om hur man mår! Jag kände knappt av första graviditeten förrän runt ca vecka 16 då det plötsligt gick JÄTTE fort och sedan undrade man när det skulle ta slut {#lang_emotions_wink}

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • NinniLejon

Jag är i vecka 12 och känner absolut INGENTING. Noll! OCh det har jag inte gjort på säkert tre veckor nu. Så antar att jag också är i spökveckorna. Men VUL för några dagar sen visade en sprattlande liten krabat så allt verkar lugnt!
    Lycka till och hoppas allt går bra!

• Labolinn

Fantastiskt att jag skulle hitta just den här tråden - just nu! För jag är i vecka 10 och har just börjat fundera en massa över att jag inte mår illa (nästan) längre och har blivit rätt mycket piggare. magen är mindre svullen och jag behöver inte alltid gå upp och kissa. Och så sitter ni underbara människor här och skriver om precis samma upplevelse!

Hurra för FL!!

• Lurven83

Gick själv in i v 10 idag och dem flesta symtom har försvunnit, känns lite konstigt men samtidigt lite skönt faktiskt =)

• Eeny
    Labolinn skrev 2009-06-14 17:19:09 följande:
    Fantastiskt att jag skulle hitta just den här tråden - just nu! För jag är i vecka 10 och har just börjat fundera en massa över att jag inte mår illa (nästan) längre och har blivit rätt mycket piggare. magen är mindre svullen och jag behöver inte alltid gå upp och kissa. Och så sitter ni underbara människor här och skriver om precis samma upplevelse! Hurra för FL!!
    Ja, jag är så glad att jag fått så många bra svar.
    Känner mig nästan normal nu ju {#lang_emotions_wink} Skönt att man inte är ensam att känna så här.
  • Mamimumin

Ja verkligen skönt att höra att så många känner som jag, dvs ingenting, otroligt lugnande!

Tack och lov mådde jag illa hela dagen igår, nu kan jag återgå till att njuta till min symptomfria graviditet och vara lugn :)

• Mariah 80

oooh hoppas det är det som spökar hos mig oxå, väntar på o få komma in till ultra om3 timmar är i v 10+4 gaaaaaaaaaaaaaah HOPPAS är så orolig

• Lurven83

Själv var jag på ul igår och det visade sig vara MA. Så det förklarar mina spökdagar =( skulle ha varit i v 10+3 igår. Men fostret var 2 v för litet. Så idag ska jag ta typ abort piller för att kroppen ska stöta ut det!

Fan livet suger allt bra ibland!

Svar på tråden Gravid i v.10, men känner ingenting