• mandolina

Omföderskor - tecken på förlossning?

Ska ha barn nr 2, BF var i förrgår, nu BF+2.
    Jag har inte känt igen mönstret från förra graviditeten riktigt i slutet (ja, allt har varit annorlunda iofs) men framförallt har jag förvärkar sedan flera dagar och börjar bli konfunderad - när kommer jag få barn, ska jag ha "värkar" flera veckor till som gör att jag tror förlossn är på gång??
    Förra gången var det så att den mensvärksliknande värken bara kom inför förlossningen, aldrig innan dess.
    Nu har jag sådan smärta/värkar varje natt, tidvis dagtid och det känns som jag ska börja föda...
    Kan inte någon klok person förklara hur de haft det, vad som hände dem?
    Eller någon som är bm/utbildad/erfaren som kan svara...?
    Hade ni det så när barn 2 (el 3,4...) var på gång?
    Hur länge varade detta "falsklarmande" isåfall?
    När visste ni att NU är det på gång, på riktigt?
    Och: Hur lång tid tog det då innan bebisen kom ut?? Hur gick det?
    (Ni hann väl in till BB??)

• Svar på tråden Omföderskor - tecken på förlossning?
  • zazzy

ring till förlossningen o prata med dom, om du känner dig osäker=)

• LinaoTom

mina förlossningsstarter var olika den första med vattenavg och min andra med värkar.. o dom kom bara pang bom... kände typ 1, 2 "småvärkar sen jäklar drog det igång .. o jag skulle ju vara hemma in i de sista hade jag bestämt men mannen propsade på att nu e det nog dags o åka .. o tur va väl det för 10 min efter vi kom in på förlossningen föddes vår dotter.. allt som allt fr första värk tog det ca 2½ tim.. så hmm jag har ju inte direkt haft falsklarm.men ville bara berätta hur olika det vart för mig :). men hoppas det är på gång för dig. lycka till kram

• mandolina

Jag har pratat med BB några gånger och det verkar som de tycker att jag ska vänta och se, man ska klocka värkarna, kolla slemproppsavgång och vattenavgång ungefär. (Som jag har läst på/hört alltså)
    Men igår och i förrgår natt var det en bm som var rätt avmätt som frågade "om du har fått barn vet du väl hur riktiga värkar ska kännas?".
    Ja, precis, det var ju precis så som det känts nu i flera dagar som det kändes innan första förlossningen, så därav oron.
    Man har ju hört många historier om omförderskor som knappt ens hinne rin för att de tror att man ska vänta så länge...någon föder t o m hemma.
    Men jag får väl vänta, känna efter, kolla, och ringa tills det är dags.
    Men man blir lite smånervös (ska ju lämna dottern till barnvakt och köra till BB, vilket är en bit, att köra också. Ok inte mer än 30-45 min, men ändå, om det går snabbt så...)

• LinaoTom

ja du jag tänkte också att äh jag känner väl igen hur värkarna känns, men jag sa flera gånger när jag hade värkar att nä detta e kanske bara falskt de e kanske inte riktiga värkar :s... men efter ett tag så kommer du att förstå att det nog verkligen är dags.. =)

Svar på tråden Omföderskor - tecken på förlossning?