• Anonym

Sex efter abort

Hejsan!
    Hur länge ska man vänta med att ha sex efter en abort? Och får man ha sex om man använder kondom?
    Och hur är det med onani? Om man nu inte ska kunna ha sex på några veckor så hade det ju varit trevligt om man kan "ta hand om" sig själv åtminstone :)

• Svar på tråden Sex efter abort
  • Isabelles85

du får inte ha sex förrän 2 veckor efter,.-..
    helst inte alls.

onanera tror jag dock du får..om du inte för in något i slidan!

• Anonym

Vet inte om det är skillnad på medicinsk abort, kirurgisk osv.

Jag gjorde en kir, och...vi hade sex...kanske 1 vecka efter. Vi hade inte kondom men- han la mesta satsen på min mage har jag för mig.

Inga infektioner. Ingen smärta.

Vi kanske "hade tur"...jag vet inte.

• Anonym (G)

Verkar ju rätt osmart efter en abort att ha oskyddat samlag vilket som.
    Med tanke på att man uppenbarligen ej vill bli gravid, annars ska man väl vänta tills man slutat blöda.

• annna85

Hej!

Som jag har förstått det får man inte ha sex förrän det slutat blöda, eftersom det finns risk för infektion om man inte slutat blöda och för upp något i slidan. Precis samma som att man inte får bada eller använda tampong så länge man blöder..

Vet inte om onani, men så länge man inte för upp något borde det ju inte vara någon fara..

Lycka till!

• Anonym (kirurgisk)

Man får inte ha sex på 2 veckor efter kirurgisk abort, även om du slutat blöda innan. Efter medicinsk abort går det bra att ha sex när du slutat att blöda.

Svar på tråden Sex efter abort