Vit beläggning+vitt tandkött och sveda på vuxen?!
Jag har fått stora problem i munnen den senaste veckan. Jag hade början på det redan för några veckor sen men då använde jag Corsodyl (stavning?!) och då försvann det. Men nu hade jag inget kvar hemma så det utvecklas tydligen fort då det gått på några dagar nu. Det började med att det blev en del fläckar i munnen som kändes skrovliga på nått sätt o sved lite grann. Sen har svedan spridit sig upp i gommen och en bit ner i svalget. Jag kikade tidigare men såg inget, det var itne heller rött (jag är rökare så jag vet att det inte alltid syns!) eller svllet.
Men igår så reagerade jag på att jag var vit i tandköttet + att det liksom flagnade på nått sätt. Inte mycket men märkbart. Jag har även en konstig "beläggning" på tungan, vet itne hur jag ska förklara det men det är en "flockig" beläggning som inte helt går att få bort med tungskrapan, utan det bli fläckvis kvar en del.
Sen märkte jag nu på morgonen att jag har blitt röd i halsen, SAMT att jag hittade en vit fläck vid bakersta tanden som inte går att skrapa bort.
Jag SKA ringa och boka tandlkartid, men det är inte så lätt i denna stad då många redan är överfulla och jag är inte redan patient nånstans
Men jag vill gärna få tips åp vad det kan vara och hur jag kan försöka hålla det i schack tills att jag får komma in hos tandis.!