• Granada

Böld hos katt

Attans, min ena katt har haft en böld efter bit/rivsâr, liten som en ärta. Han har haft sâ en gâng tidigare och jag har behandlat med en speciell salva. Nân antibiotika jag fâtt av veterináren. Nu ha det öppnat sig ganska fult dock och jag minns att jag tvättade sist med nâgon vätska men jag minns inte vad. Nâgon som vet? Ska till veterinären i morgon sâ de fâr titta pâ det, idag är det stängt. Katten är pigg för övigt, bara dett lilla sâr han har nu.
    Han är innekatt men är en riktigt retsticka med de andra katterna var pâ de nog säger ifrân pâ skarpen när hans lekar blir alltför vilda.

• Svar på tråden Böld hos katt
  • södertälje

När min kisse hade en varböld efter slagsmål och det varade tvättade jag såret flera gånger om dagen med sprit,fick skrapa bort skorpan som blev och tryckte försiktigt så att varet som var kvar kom ut.

• Mumfy  1

Jodopax på en tops & gör rent flera ggr om dagen - funkar bra med våran "slagskämpe"

Hoppas besöket hos vet gick bra

Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Granada

Jo det var jodpax det var . Ingen vara med kissen. Sâret som uppstod har läkt ihop och ingen böld finns kvar

• Mumfy  1
    Granada skrev 2009-06-15 17:37:03 följande:
    Jo det var jodpax det var . Ingen vara med kissen. Sâret som uppstod har läkt ihop och ingen böld finns kvar
    Härligt att höra
    Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
Svar på tråden Böld hos katt