Om det står fel pris på varor i en internetbutik, vad gäller då?
Jag gjorde nyss en beställning på en hemsida med bl.a barnkläder, priset på ett antal varor stod på 0 kr, så jag beställde dem och en annan vara. Sedan fick jag ett mail om att "det går ju inte att sälja varor för 0 kr" och att min beställning var annulerad.
Min fråga är, har de rätt att göra så? Självklart förstår jag också att det har blivit något fel på priset, men det står inte att de reserverar sig för tryckfel eller något, och det står heller ingenting om tillfälligt fel eller liknande på hemsidan.
För ett tag sedan hörde jag om någon internetbutik som sålde en ganska dyr vara, men de hade glömt en nolla eller liknande. Självklart var det ju många som klickade hem denna varan för det billiga priset, och eftersom de hade fått orderbekräftelser på varan så var företaget tvungna att skicka ut varan för det priset. Jag har fått en orderbekräftelse på min beställning, så jag undrar om samma sak gäller där? Rent juridiskt, alltså.