• leksi

Ni som såg "supernanny" igår (engelska versionen) Visst va det en AP-mamma??

Ingen kritik - jag bara undrar? Det verkade jobbigt när barnet blev större och han nästan trodde att han skulle sitta ihop med mamman, eller?

• Svar på tråden Ni som såg "supernanny" igår (engelska versionen) Visst va det en AP-mamma??
  • ebben

oj........att du "vågar" skriva ett sånt inlägg!?

• bripoint

såg delvis och tycker mamman verkade ha dåligt självförtroende och inte så mycket till ansvarstagande man heller. Blev ju bättre då nanny lärde henne säga ifrån bestämt. Svårt för mig att tänka sig hur det är att inte kunna ryta i ibland ;)har en på snart 1 år en på snart 10 år och en på 12 i huset och om man gick omkring och pep som en mus skulle d et även bli kaos här. *skratt*

• kobra

ja vad hon än var så hade hon då inte släppt taget det minsta om sitt barn, de andra barnen blev ju osynliga ju, tur de fick hjälp

• melles mamma

jag såg inte programmet men kan du berätta vad det var som får dig att tro att hon var en "nära förälder".

• leksi

hon hade tydligen burit runt på sin minsta kille så mkt att han nu vid 3 års ålder hängde i hennes ben vad hon än gjorde, om hon inte tog upp honom skrek han tills hon gjorde som han ville, han vägrade också sova i sin säng pga att mamman alltid sovit med honom. Nu när familjen ville få en förändring så orkade knappt mamman med att säga till honom att sluta klänga och hon tyckte det va jättejobbigt att han skulle sova själv (!)

• melles mamma

leksi-det finns inget i det som tyder på att hon skulle vara en "nära förälder". varför tror du att hon skulle vara det?

• Mårbackapelargonen

Hej!
    Nej det var hon inte. Hon stöttade inte sitt barns behov utan valde den lättaste vägen. Pappan däremot, efter Jos stöd betedde sig som en AP-förälder när han var i affären.

Hela sovsitutionen i den familjen hade redan gått snett och därför tvingades man ta till drastiska medel för att få rätsida på det, något som inte behövt uppstå om barnet hade beaktats från början, men eftersom ingen av Jos tekniker går ut på att överge och stöta bort barnet, utan tvärt om att stödja och hjälpa barnet så att det är tryggt och mår bra; alltså inget som går emot AP teorin som sådan. Bland AP-föräldrar finns många som inte håller med om min syn på Jo, men en sak vet jag; att mamman i programmet inte kan betraktas som AP.

Förresten vaddå ingen kritik? Du plockar en osäker och vek mamma och som misslyckats i sitt föräldraskap intill den gräns att hon måste ha hjälp utifrån och frågar om hon är AP? Tillråga på allt med en ledande fråga? Jag kan egentligen inte se någon annan orsak till ditt inlägg än ren provokation mot AP föräldrar (till vilka jag inte nödvändigtvis räknar mig i alla hänseenden), men hoppas att jag innerligt att missförstått dina intentioner.

Jag tycker att det förekommer påhopp av AP-föräldrar mer än lovligt ofta här på FL och jag tycker merparten av dem är orättvisa.

• leksi

Melles mamma - Jag trodde att man bar mkt runt på barnen och lät dom sova i samma säng men jag kanske har förstått fel. Skönt i så fall, för det där verkade AP-jobbigt (skoja bara)

Jag tycker mkt med AP-filosofin är bra när man har en baby men det verkar bara vara svårt när barnen blir större, både för mamma och barn, att separera på ett naturligt sätt..?

Svar på tråden Ni som såg "supernanny" igår (engelska versionen) Visst va det en AP-mamma??