• mammi 76

Slog upp bildörren på en annan bil!

Sitter här och gråter och är helt förtvivlad. Vet inte om jag överreagerar eller om det är gravid hormoner.
    Idag råkade jag slå vår bildörr på en annan bil så det blev skador i lacken på den andra bilen.
    Kände mig alldeles förtvivlad o jätteledsen o satt en lapp på den andra bilen där jag skrev hur ledsen jag var samt nr vart de kunde få tag på mig.
    Jag får ju stå för omlackering.

Min man blev jättearg o sa att jag var klumpig osv. Jag blev bara ändå mer ledsen.
    Jag gjorde det ju liksom inte av flit.
    Blev så besviken på min mans reaktion. Snälla har ni ngra åsikter el så. Detta kanske inte är världens problem men just nu känner jag mig super ledsen.

• Svar på tråden Slog upp bildörren på en annan bil!
  • Soppa

kram på dig det är ju sånt som händer.
    Du har säkert någon försäkring det går på ?
    Skit i din sura man och tänk att det var ju bara en dörr det hade ju kunnat vara värre.

• Isnogood

Kan inte göra annat än att vänta på att dom kontaktar dig...jo, du kan kontakta ert eget försäkringsbolag o berätta om vad som hänt...
    Du kommer antagligen meddelas att du kommer få betala deras reparation och att du kommer få stå för självrisken.

• h8him

Han kan ju testa själv att klämma sig ur en bil på en trång parkering med en jättekula på magen... Han överreagerade, du körde ju inte ihjäl någon, du smällde inte i dörren med flit. Olyckor händer!

• Cremo

En olycka är en olycka och man kan inte ändra det som hänt genom att skälla. Jag tycker det var jättebra av dig att lämna lapp med namn och nummer! Många hade nog bara mörkat och åkt sin väg.

I en situation som råkade bli fel gjorde du det enda rätta!

• antispantis
    Cremo skrev 2009-06-14 12:13:26 följande:
    En olycka är en olycka och man kan inte ändra det som hänt genom att skälla. Jag tycker det var jättebra av dig att lämna lapp med namn och nummer! Många hade nog bara mörkat och åkt sin väg.I en situation som råkade bli fel gjorde du det enda rätta!
    Jag kan bara hålla med denna som skrev detta.
  • enAnnan

Det är verkligen inte världens problem men jag förstår att du är ledsen!

Att din man blev arg ska du strunta i! Han skulle själv kunna råka göra samma sak! Att du är ledsen är säkert hormoner samt besvikelse på hans reaktion.

Jag tycker att det var jättebra att du lämnade ditt nr på den andra bilen! Stor tumme upp för det! Jag har själv fått skador på min bil men där har ingen lämnat någon lapp =( kostade oss 5000 kr i självrisk att laga den ena, den andra har vi inte ens anmält då vi ska försöka fixa det själv då vi inte vill lägga ut en till självrisk på 5000 kr (detta är på mindre än ett år som vi har fått 2 ordentliga skador) Shit happens, men det är verkligen jättebra att du står för det, det kan hända alla!

Beroende på personen som äger bilen så kommer detta att gå jättebra, ni kommer att få lägga ut en självrisk skulle jag tro. Är det en sund person så kommer h*n att vara lugn och trevlig eftersom du har lämnat ditt nummer och skrivit att du är ledsen. Du tar ju ditt ansvar!
    Lycka till!

• mammi 76

Tack vad gulliga ni är alla som lämnat massa kommentarer.

Kram till er!

Svar på tråden Slog upp bildörren på en annan bil!