• Skånemamma77

Kan man ta hål i öronen på sommaren?

Jag tänkte att jag skulle ta hål i öronen igen. Ngn sa att det var ok att göra det på sommaren om mna inte gör det under rötmånaden. Ngn som vet?

• Svar på tråden Kan man ta hål i öronen på sommaren?
  • all is full of love

Så länge du är noga med att hålla hålen rena och inte pilla så går det nog bra!

• Viewsonic

Om du är orolig kan du ju vänta till september.

• Skånemamma77
    Viewsonic skrev 2009-06-14 14:33:29 följande:
    Om du är orolig kan du ju vänta till september.
    Inte orolig vill bara inte göra nåt dumt ju! Skulle gärna ha dem klara och fixade innan jag börjar jobba i september. Så jag slipper tänka på det då. Hur länge har man läkörhängena..eller vad det nu heter!?
  • all is full of love

Jag tror att man har läkörhängena (?) i åtta veckor. Men jag har aldrig haft dem i hela den tiden, men jag har alltid bytt till något som jag till 100% vetet att det är äkta.

• Skånemamma77

Okej. Tack så mkt för svaren. Vi får väl se om jag vågar mig på lite nya hål!

• all is full of love

Jag har både tatuerat mig och piercat tungan i rötmånaden och jag lever än.

Lycka till!

• Sarah84

Under Rötmånaden ska man väl passa sig annars är de väl ingen fara antar ja?

• all is full of love
    Sarah84 skrev 2009-06-14 14:52:52 följande:
    Under Rötmånaden ska man väl passa sig annars är de väl ingen fara antar ja?
    Bara man är extra noga så är det väl ingen fara? Men allt beror ju på hur känslig man är. Allt är ju individuellt.
  • Sarah84

all is full of love skrev 2009-06-14 14:55:46 följande:

Bara man är extra noga så är det väl ingen fara? Men allt beror ju på hur känslig man är. Allt är ju individuellt.
    Jo, men jag har alltid passat mig just då. jag är inte sepceillt känslig. Men de känns som att de inte är någon större uppofring & typ göra de innan elle efter just den månaden =)
  • all is full of love

Ja, det är sant. Kan man så borde man väl vänta. Jag är bara sån otålig människa och har aldrig haft tålamod med någonting.

• Skånemamma77

Hehe, jag vill inte heller vänta så jag gör det nu då har jag bestämt! Tack för svar igen!

• Sarah84

all is full of love skrev 2009-06-14 15:09:40 följande:

Ja, det är sant. Kan man så borde man väl vänta. Jag är bara sån otålig människa och har aldrig haft tålamod med någonting.
    Ne sådan är väl jag åxå. Dock den enda ja gjort innan sommaren är & tauera mig & de gjorde jag i "god tid" inte just för rötmånaden utan mest för att ja skulle kunna sola på sommaren =)
  • Behemot

piercade mig för någon vecka sedan, det enda är ju att man får planera in det så att det inte sammanfaller med att man vill dricka en massa alkohol eller bada i havet de första veckorna.

De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
  • Skånemamma77

Får man inte dricka nåt när man piercat sig?

• Behemot

De rekommenderar att man inte dricker de närmaste två (?) veckorna för att kroppen tar hand om alkoholen istället för att läka såren. Men jag tror knappast att det är ett absolut stopp egentligen utan en rekommendation.

De kan inte knäcka dig om du inte har en ryggrad
Svar på tråden Kan man ta hål i öronen på sommaren?