• smurfmor

semester på öland

Hej

Finns det några mammor eller pappor därute som kan ge oss lite tips gällande ölandsemester... Vi har tänkt hyra stuga någon vecka hela familjen. Har både små barn och tonåring. Var är det finast att hyra, fin badstrand osv. Ni som varit där kom gärna med tips.

• Svar på tråden semester på öland
  • Fru Björn

Nu har jag inga barn men denna campingen är mysig! Anordnar saker för barn (och hundar därför jag vet )

www.eriksore.com/

varit där 4år i rad med hunden

• Tinisen1

Precis när man kommer över ölandsbron så kommer man till Färjestaden och det är mysigt, finns en camping så man badar vid bron och ser över till kalmar, det e lång grunt och bra o stor badplats! Tror att campingen heter "Mölltorps camping"
    Kan också rekomendera Borgholm som är lite större och lite mer saker att hitta på..men dom har inte så jätte bra badställen tycker ja.....

• Cath0309

Har bara varit på Ekerums camping och Kapelluddens camping när jag har varit på Öland med min familj när jag bodde hemma.
    Men i år ska jag dit efter några års mellanrum med "min egna" familj som aldrig varit på öland överhuvudtaget, till kapelludden, hyr stuga.
    Hoppas ni hittar det ni letar efter.

annars gå in på www.oland.com

TREVLIG SOMMAR!

• Preoccupied Precious

Hej!

Självklart ska ni försöka boka in er på Kronocamping Böda Sand eller någonstans i närheten. Bästa sandstranden på Öland, tonvis med aktiviteter för hela familjen och mycket att upptäcka i omgivningarna.

Välkomna till Öland!

Svar på tråden semester på öland