• Shea 1

Varför inte luva till (denna) pops skaljacka strl 80?

Funderar lite på denna jacka då priset är så bra just nu:

www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx&productidentifier=60009569&colorid=2504596&sectionid=clothes&subsectionid=outdoors

men varför är det ingen luva på storlek 80 som jag tänkte köpa? Är det knappar men ingen luva eller är det inte ens några knappar? Man vill väl inte ha en regnjacka utan luva?

• Svar på tråden Varför inte luva till (denna) pops skaljacka strl 80?
  • Tusseluren

Tycker jag va riktigt dåligt, man vill ju ha luva som man sen själv kan välja om man vill ha på eller inte... MEN jag vet inte varför så jsg är inte till nån hjälp...

• Shea 1

Såg nu att det var 65 kr frakt så det blir nog inget iaf. Jag är av princip mot dyra frakter ! (läs snål )

• Tusseluren

Det är jag oxå, likadant på tradera, vissa tar överpris på frakten och då struntar jag i att kolla vidare på den varan.

• saris2008

Konstigt, vi har en pop skaljacka i strl 74 och den är det då luva på, men jag vet att pop hade problem med luvorna på sina flecceoveraller tidigare i år de var för stora , och kanske har de valt att sälja denna utan luva då den kanske också är för stor.

• Shea 1

Ja, jag tänkte också på overallen som de tog tillbaka, men varför är det isf bara 74 och 80 som skanar luva? Vilket mysterium...

• Karisma

Kanske är för att barn som har strl74/80 eg inte har behov av luva då de oftast sitter/ligger i vagnen. Men är bara en gissning.

/kristina

• Shea 1

Jo, fast min son har gått ganska länge och hans skaljacka i STORLEK 68 (!!!) räcker fortfarande! Han är 13 mån och är 75 cm lång. Jackan ser tom lite stor ut än??? Det är helt otroligt att den fortfarande räcker, den verkar växa med uppgiften!
    För övrigt har den jackan (68) luva.

Karisma skrev 2009-06-15 08:58:15 följande:
    Kanske är för att barn som har strl74/80 eg inte har behov av luva då de oftast sitter/ligger i vagnen. Men är bara en gissning./kristina
  • Liten och jag

Jag tycker detta verkar konstigt! Jag läste oxå att denna jacka inte skulle ha luva, men jag betsällde ändå en i stl 80 - men nu när jag fick hem den så har den luva!

Fast jag hade behövt en stl 86 istället.. suck

• Liten och jag

Shea 1 skrev 2009-06-15 09:11:45 följande:

Jo, fast min son har gått ganska länge och hans skaljacka i STORLEK 68 (!!!) räcker fortfarande! Han är 13 mån och är 75 cm lång. Jackan ser tom lite stor ut än??? Det är helt otroligt att den fortfarande räcker, den verkar växa med uppgiften! För övrigt har den jackan (68) luva.
    Vad konstigt det varkar med storlekar på po.p..??

Skaljackan som jag fick hem i stl 80 var verkligen inte särskilt stor i storleken??
    Min tjej är ganska liten o nätt, 9 kg och 71 lång, men denna jacka i stl 80 var ganska liten tyckte jag till henne??
  • Shea 1

Liten och jag skrev 2009-06-17 12:07:08 följande:

Shea 1 skrev 2009-06-15 09:11:45 följande:
    Vad konstigt det varkar med storlekar på po.p..??Skaljackan som jag fick hem i stl 80 var verkligen inte särskilt stor i storleken?? Min tjej är ganska liten o nätt, 9 kg och 71 lång, men denna jacka i stl 80 var ganska liten tyckte jag till henne??
    Ja, det var ju konstigt!! Min jacka har något år på nacken, den är ärvd. Kanska var skaljackorna större för några år sedan?
Svar på tråden Varför inte luva till (denna) pops skaljacka strl 80?