prickar som sprids??? Hjälp
Hej min son fick för 3 dagar sen prickar som jag troddee va blöjexem precis utanför blöjkanten. Han är 19 mån och har aldrig haft bljöexem förut så jag visste inte helt hur de ser ut. Jag gick till apoteket för att köpa ny salva igår och passade då på att fråga vilken som är bäst för blöjexem. Jag visade henne prickarna som då hade flytit ihop och såg rätt ilskna ut och hon sa nej det där är inte blöj exem. Hon bad mig titta in till sköterskan som va där, sköterskan kollade 2 sek och sa att det va en reaktion av ett förkylningsvirus och att jag skulle smörja med zinkpasta. Börjde med det vid 12 på dagen i går och sedan 4 timmar efter har prickarna spritt sig upp till midjan och ner över benen och under fötterna. Min första reaktion va Vattkopper, men de verkar ju inte klia. Jag ringde sjukhusupplysningen och de visste inte va det var utan ville att jag skulle gå till sjukhuset. Tyckte det kändes lite dumt om han nu har vattkopper, vill ju inte smitt några andra barn.
Någon som känner igen detta??
Jag ska ring bvc i morgon men jag vill veta nu.
Det började som plitor typ men jag vet inte riktigt hur jag ska förklara dom nu, vissa ser ut som vårtor andra som myggbett.
De är mest i rumpvecket (under rumpan) knävecken, smalben och på fötterna.
Alla råd välkomna.