• jenny b

fickspel till 6åring???

nu behöver jag hjälp!!!

har en kille som blir 6 år nu & som har kommit på att han vill ha ett fickspel typ gameboy..... problemet är att jag (och likaså hans far) är helt lost när det gäller sånt här....så min fråga är vilken fickkonsol är bäst? den får inte vara för dyr & det ska gå att komma över bra spel till vettiga pengar...

ge mig tips, råd, länkar, ris & ros för jag har ingen som helst aning om detta....

• Svar på tråden fickspel till 6åring???
  • Miss Lau

Mina barn (7 och 9 år) har varsin Nintendo DS light och det är även den som "alla" deras kompisar har. Praktiskt att ha samma modell då de ofta lånar spel av varandra och även spelar mot varandra/tillsammans.

• Pallas

Vet inte om sexåringar i gemen fixar det där med pennan, men både fyra- och femåringen här hemma skulle fixa det. De har spelat spel på datorn sedan tvåårsåldern och har god öga-handkoordination.

• Chaplin

Min femåring har en nintendo ds och klarar av att spela på den galant. Han har donkey kong och ett super mario till den. Pennan används inte så mycket, men han hanterar den utan problem när det behövs.

• Chaplin

Finns dessa ens att köpa längre...?

• jenny b
    Chaplin skrev 2009-06-14 16:48:27 följande:
    Finns dessa ens att köpa längre...?
    ingen aning är helt lost när det kommer till sånt här

vad kostar spel då? finns det bra barnspel? inget våld, bilspel och så är ok....
  • Chaplin

Jag tror inte de går att köpa, fast de finns begagnade så klart. Det tillverkas heller inga spel till den längre. Fördelen med ds är att det går att spela med kompisar utan att man själv behöver ha spelet. Som sagt har min femåring donkey kong och super mario som är bra spel för barn. Spelen är DYRA. Kostar kring 450:-. Det finns ibland även lite billigare spel. Men det finns så många banor på spelen att de inte tröttnar i första taget. Surfa in på någon elektroniksida och kolla på spelutbudet.

• jenny b
    Chaplin skrev 2009-06-14 17:03:42 följande:
    Jag tror inte de går att köpa, fast de finns begagnade så klart. Det tillverkas heller inga spel till den längre. Fördelen med ds är att det går att spela med kompisar utan att man själv behöver ha spelet. Som sagt har min femåring donkey kong och super mario som är bra spel för barn. Spelen är DYRA. Kostar kring 450:-. Det finns ibland även lite billigare spel. Men det finns så många banor på spelen att de inte tröttnar i första taget. Surfa in på någon elektroniksida och kolla på spelutbudet.
    ok.....känns som vi får åka till någon elektronikaffär & kolla lite....har bara fått en fix ideé om att ds ska vara avancerad, fråga mig inte varför för jag vet ju egentligen inget om sånt här.....
  • Mrs Moneybags

En till röst på Nintendo DS
    Finns i många fina färger med (dyra) spel till.
    Han kommer älska det!

• Miss Lau

jenny b skrev 2009-06-14 17:05:58 följande:

ok.....känns som vi får åka till någon elektronikaffär & kolla lite....har bara fått en fix ideé om att ds ska vara avancerad, fråga mig inte varför för jag vet ju egentligen inget om sånt här.....
    Min 3,5 åring brukar låna syskonens DS och det finns flera spel som han klarar galant så speciellt avancerade är de inte.
  • Sweetycow

Till en sexåring skulle jag nog ge en Gameboy Advance, men jag tror inte de gör nya spel till dem längre. Dock finns det massor av spel att köpa billigt begagnat och GBA:n är också billig begagnad. Bättre att vänta med en DS tills barnet blir lite äldre.

• jenny b
    Sweetycow skrev 2009-06-15 17:32:51 följande:
    Till en sexåring skulle jag nog ge en Gameboy Advance, men jag tror inte de gör nya spel till dem längre. Dock finns det massor av spel att köpa billigt begagnat och GBA:n är också billig begagnad. Bättre att vänta med en DS tills barnet blir lite äldre.
    precis de tankarna jag oxå har, tycker oxå att DS.en är lite i dyraste laget för en 6 åring....
  • Brunnsbo

Vi köpte game boy - "gamla" modellen.

Funkar kanon. Dock tillverkas inte spelen längre men de får man lätt tag i begagnade.

Dessutom bad vi bekanta handla kopia spel med 100 spel i 1 i Thailand dessa är inte så avancerade så passar den åldern perfekt.

• AasaC

Nintendo DS, har båda mina barn ... 8,5-åringen fick sin i julas och 6-åringen fick när hon fyllde år i april. Nog klarar hon bra av att spela. Hon har Super Mario på sin och storebror har Ben 10. Hon klarar av att spela båda spelen.

Svar på tråden fickspel till 6åring???