• tre barn o hund

Gröna Lund/Tom Tits/Boda Borg

Jag sitter i planerartagen för en semestervecka och har följande förslag på aktiviteter. Men blir det alldeles för mycket att göra det här under 4 dagar kanske?
    Statoil hade ett kanonerbjudande på hotell och Gröna Lund-paket så det är tanken att vi ska upp till Stockholm först. Vi tänkte sedan åka hem via östkusten och bo i stuga på Vivesta Havsbad i Oxelösund 2 nätter. På väg dit tänkte vi då ta Tom Tits, men har aldrig varit där så jag vet inte om det är nåt för oss...3 st killar i åldrarna 7,11 och 11 år. När vi sedan bor i stugan tänkte vi ta en dag på Boda Borg eftersom det finns i Oxelösund.
    Är det någon som bott på Vivesta havsbad och kan berätta lite om det, deras hemsida var inget att ha man ser inte ens hur stugorna ser ut....
    Tom Tits hemsida är det något fel på så man kan inte se var det är för typ av experiment heller... Ni som varit med era barn på dessa ställen kom gärna med info om hur det är!

• Svar på tråden Gröna Lund/Tom Tits/Boda Borg
  • singstar76

kan rekommendera Tom tits trots att det var några år sen jag var där..

Då hade dom show med såpbubblor bla..

Sen finns det olika våningar som man kan titta i bla människokroppen tror jag en våning handlade om. Några är mera lekbaserade andra är mera fakta men det är mycket grejer och man kan se och röra på i stort sett allt.

Edward 071006 - mammas lilla groda
  • je146505

Kan verkligen rekommendera TomTits! Nu på sommaren kan man vara utomhus också och där finns flera roliga experiment. saker att testa överallt!

• Ellen081227

jag kommer från oxelösund och jag tror att vivesta ska vara bra ! Har inte hört något dåligt om dom iaf..
    bodaborg ska också vara riktigt kul!!
    hoppas att ni får en bra semester

• enny signatur

Det låter lite späckat men det kan väl vara kul?
    Jag har inte varit på tomtits men har av alla hört att det ska vara kul (för 11 åringar och 7 åringar...), gröna lund verkar ju vara rätt populärt och jag gillade att vara där som barn :) Boda borg gillar jag skarpt men vet inte hur bra det funkar för en 7åring dock.

Så länge ni inte stressar ihjäl er så =)

Svar på tråden Gröna Lund/Tom Tits/Boda Borg