• Anonym (svamp?)

svamp-behandling om gravid?

Hej.

Har drabbats av svamp i underlivet tror jag.
    Kliar och svider.
    FUCK.
    Har BIM om några dagar...
    Kan jag använda canesten eller nåt utan att det skadar en eventuell graviditet?
    har försökt i 9 månader. så vågar inte riskera nåt.

Men känns ju som att de inte är nån bebis om man får svamp..?

Nån som vet?
    Bor i en liten stad o har inte tillgång varken till sjukhus eller apotek på söndagar.

• Svar på tråden svamp-behandling om gravid?
  • Anonym

Ja, pevaryl och canesten får du använda som gravid. Man får t.o.m. använda doseringssprutorna fast apoteket säger annorlunda.

• Anonym (svamp?)

Men eftersom jag hade ÄL rätt nyligen så finns de ingen chans att jag "motverkar infektionen" som faktiskt kan skapa en bebis då?
    Om du förstår hur jag menar.

Jag får nog trippa till apoteket imån.

Vad funkar bäst?
    canesten eller pevaryl?
    Är Ellen tamponger bra?

• Anonym (frågaförst)

Använd ALDRIG svampmedel utan att först få det konstaterat är min rekommendation!!!!! Det är ganska lätt att skada ph:t som kvinna... Tampong som neutraliserar ph:t är ett bra tips, Ellen eller vad dem heter??
    Å så rådgör gärna med din barnmorska om vad du kan använda, men behandla inte vid minsta misstanke... var rädd om dig.. Mediciner har inte bara positiva effekter..

• Anonym (svamp?)

Gaah.

Tusingen.

Att få en tid på gyn nu över sommaren lär ju ta några veckor :S

• Anonym

Kombinationsförpackningen är bäst. Både vagitorie+kräm. Spelar ingen roll vilken sort du tar. Det är inte farligt att behandla själv om det inte sker regelbundet, flera ggr per år. Det motverkar inte en eventuell graviditet.

Svar på tråden svamp-behandling om gravid?