• Tesselino

3 månader sedan förlossningen och har gulgröna flytningar - är det fortfarande avslaget som spökar?

Det är 3 månader sedan förlossningen och trodde avslaget var slut. Hade inga flytningar eller så under ett par veckor men för ca 3 v sedan fick jag gulgröna flytningar - är det fortfarande avslaget som spökar? Har varit på efterkontroll och de såg inget konstigt och enligt dem så är det nog avslaget. Men brukar det vara gulgrönt? Jag har inte ont eller mår dåligt, men börjar bli irriterad på att behöva anv trosskydd. Törs man börja bada trots detta? Om det nu blir sommar någon gång.......Här ösregnar det fortfarande efter två dagar......

• Svar på tråden 3 månader sedan förlossningen och har gulgröna flytningar - är det fortfarande avslaget som spökar?
  • Tesselino

Är det verkligen ingen annan än jag som har det så här? Hm, trodde att FL skulle kunna ge mig lite svar. Men då får jag väl ringa kvinnokliniken och höra.

• Miniigirl

Jag hade sådär oxå efter min förra förlossning. det kom och gick..det där gulgröna flyningarna...Jag tog det som att det var avslaget iafall! JAg badade inte under den tiden...men, jag vet ine, kanske man kan!

nu har jag en 3veckors bebis här hemma...och avslaget har blivit i den där gul gröna färgen ien...undrar om det sk gå över fortare denna gång...hoppas! hade avslag så länge förra gången! men då blödde jag mycket längre än den här gången oxå..

jag hoppas på att avlsaget hinner försvinna tilsl sommaren kommer...men, det verkar ju dröjja!!!Men, bada vill man ju göra:)

• Hannan

Det är 3 månader sen min förlossning nu och jag har också problem med flytningar, ibland kan det vara ganska mycket, så pass att man måste ha trosskydd.. man känner sig ju inte fräsch men jag vet inte vad det kan bero på. Jag satte in en spiral för en månad sen, kanske har det med den att göra men nu undrar jag eftersom det är fler som verkar ha samma problem..

• Amazina

Om du inte har ont, avslaget inte luktar illa, inte har feber och inte blöder samtidigt tror jag inte det är någon fara. Men du ska nog vara MYCKET uppmärksam på ovanstående symtom. Min dotter är 3,5 månad och jag har redan fått tillbaka min mens för flera veckor sedan. I samband med det ändrades också mina flytningar. De varierar ju med var i menscykeln man befinner sig.

• Tesselino

Ja, det är nog bara att härda ut. Mår som sagt inte alls dåligt och när jag ringde kvinnokliniken så var det bara att vänta. Det går över. Det har i alla fall börjat bli liiiite bättre. Inte lika mkt flytningar, hoppas bara det är över. Har också satt in spiral men mina flytningar började innan dess.

Svar på tråden 3 månader sedan förlossningen och har gulgröna flytningar - är det fortfarande avslaget som spökar?