• Anonym

Någon som har erfarenhet av TSS/Tampongsjukan?

Jag har mens och använder tampong. Igår kväll började jag känna mig dålig, blev väldigt trött och fick huvudvärk. Jag har feber och ont i halsen på något konstigt sätt. Jag är inte förkyld. Har jätteont i musklerna i låren, magen, ryggen.

Har mått dåligt i ett dygn nu. Mina symptom stämmer överens med vad som står om TSS på tampongförpackningen, men frågan är om man kan gå med det i ett helt dygn utan att "dö"?

Panodil hjälper inte. Har tagit 1000 mg var femte timme i ett dygn utan resultat. Känner mig inte det minsta bättre.

Vad är detta? Kan det vara TSS?

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av TSS/Tampongsjukan?
  • Anonym

Jag avskyr att kontakta vårdpersonal och gör det inte gärna i onödan... Någon som känner igen detta..?

• kaksmulan

Ta genast ut tampongen och använd inte dem mer förän du är bra igen.
    Låt det hela bero i något dygn till om du inte känner för att ringa sjukvårdsupplysningen. Symptomen du beskriver stämmer ganska bra in på en vanlig influensa också...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Anonym

Du måste ringa det står så på sjukvårdsupplysningen annars kan du dö om du kommer in försent vill inte skrämma dig men så är det

• kaksmulan

Hur går det och hur mår du? Har du ringt?

• Anonym
    kaksmulan skrev 2009-06-15 08:03:49 följande:
    Hur går det och hur mår du? Har du ringt?
    Jag har pratat med sjukvårdsrådgivningen och de tyckte att jag kunde vara lugn. De hade helt andra riktlinjer gällande symptomen än vad som står på tampongförpackningen.

Jag mår bättre idag, ingen feber längre men säkert en ordentligt förkylning på G...
  • kaksmulan
    Anonym skrev 2009-06-15 08:23:58 följande:
    Jag har pratat med sjukvårdsrådgivningen och de tyckte att jag kunde vara lugn. De hade helt andra riktlinjer gällande symptomen än vad som står på tampongförpackningen.Jag mår bättre idag, ingen feber längre men säkert en ordentligt förkylning på G...
    Vad skönt för dig. Det var ungefär som jag misstänkte då
Svar på tråden Någon som har erfarenhet av TSS/Tampongsjukan?