Kan man ha denna på 80-tals fest??
..och vad ska ja isf ha till?? Snälla hjälp nån..har som vanligt lämna detta till sista minuten och har helt black out nu gällande 80-tals kläder.
www.jeans.fi/kauppa/sabrina-moda-pinkki-tuubimekko-p-1871.html
..och vad ska ja isf ha till?? Snälla hjälp nån..har som vanligt lämna detta till sista minuten och har helt black out nu gällande 80-tals kläder.
www.jeans.fi/kauppa/sabrina-moda-pinkki-tuubimekko-p-1871.html
Javisst kan man ha det, men den kanske inte är riktigt så crazy som det verkligen var på 80-talet...ha gärna håret lite tuperat (jättestort) med en stor neonrosanhårtofs i, gärna på sidan av huvudet. Man kan också ha stora plastrármband i grälla färger...rosa t ex.
Eller nåt sånt :) Såg precis ett program om 80-talsmodet och det var fantastiskt kul
Den känns ju sådär 80.
Kan du inte bara ta vad du har hemma och kompletera på UFF eller liknande.
Stentvättade jeans, benvärmre. Oversized t-shirt eller en kavaj med uppkavlade armar. Tuperat hår med en ful 80-tals lugg med massa spray. Blå ögonskugga och cerise läppstift. Ja, du fattar. 80 tal är rätt lätt att få till utan att behöva köpa så mycket nytt.
Ser bra ut, du kan ju ha ett par färgglada tights under också och massor av halsband och stora örhängen! Sen gör du håret riktigt stort och rufsigt så är det perfekt!
Här kan du få lite ideer:
www.geocities.com/summerua/80tal/mode80.html
Söt klänning. Men gud så tråkig om du nu ska på 80-tals fest. Modellen var ju inte så typisk 80-tal. Nu finns ju hur mkt som helst att köpa som är 80-tals inspererat.
Maskerad är det roligaste jag vet så flippa ur ordentligt nu när du får. Neon eller pasteller,stora hängande örhängen,Tights eller skipants,tubtopp,tofs på sniskan,pumps. Ja,det finns ju hur mycket roligt som helst :)
Lycka till.
Tack för era svar!
Valde "klänningen" för att jag tyckte att den kunde sitta bra på mig som inte är direkt smal. Tror ni man kunde ha turkosa tights under och sen benvärmare? Eller blir det för mycket?
Det skulle bli kanon :) Sätt på dig en massa roliga smycken nu oxå.
Det kan inte blir för mycket på en 80tals fest. Ha en oversized tshirt till med upprullade armar om du vill dölja lite. Eller en kavaj över som sagt.