• Tjofsen

Ettåring luktar illa i munnen

Min son har haft förkylning på förkylning, hosta på hosta och nu luktar han SKUNK i munnen. Han borstar tänderna ca två gånger per dag och funderar på om man ska behöva borsta dem tre gånger per dag.

Är det nånting som kommer från halsbesvären han haft eller vad tror ni?
    Nån med liknande erfarenhet och vad gjorde ni?

• Svar på tråden Ettåring luktar illa i munnen
  • snappi81

Har min son haft flera ggr i samband med förkylningar. Det har gått över av sig självt när förkylningen släppt och har inte haft nåt med tandborstningen att göra.

Linus 070808 ----- *Pyret* Bf 15/7-09
  • Tjofsen
    snappi81: okej ....va bra. För det luktar verkligen LIK i från munnen..ruttet liksom.
    Man vet ju själv när man har halsinfektion hur det luktar illa men det här är som sur, rutten hund liksom (no affence hundar)haha
  • Tvåbarnsmorsan

Min dotter har haft dålig andedräkt dom gångerna hon fått tänder!

• Huskatt

Min son har haft köttelfeber och nu snackar vi verkligen taskig andedräkt

• snappi81

Har du varit i kontakt med nån läkare ang det då? Kan ju va så att det är en infektion som satt sig i halsen, kan ju va så att den lille behöver pencillin.

• Tjofsen

Okej....jag misstänker nämligen en hörntand på gång också......han dregglar nåt så KOPIÖST.

Tvåbarnsmorsan skrev 2009-06-14 20:06:53 följande:
    Min dotter har haft dålig andedräkt dom gångerna hon fått tänder!
    Huskatt skrev 2009-06-14 20:07:21 följande:
    Min son har haft köttelfeber och nu snackar vi verkligen taskig andedräkt
    Fy va jobbigt för en liten att ha körtelfeber.
  • zazzy

nä dom dricker dåligt kan dom få illaluktande andedräckt, nästan acetonliknande.

• Tjofsen

Ja, jag hade tänkt kolla det den närmaste veckan om det inte släpper. För han är mycket hostig och slemmig i halsen. Vet bara inte hur jag ska få i honom pencillin för sist gav de Kåvepenin som han VÄGRADE ta. Innan var han hur glad i de doserings-sprutorna och tog ALLT man gav honom med glädje. Efter kåvepeninet så vägrar han allt.

snappi81 skrev 2009-06-14 20:10:47 följande:
    Har du varit i kontakt med nån läkare ang det då? Kan ju va så att det är en infektion som satt sig i halsen, kan ju va så att den lille behöver pencillin.
  • snappi81
    Tjofsen skrev 2009-06-14 20:13:06 följande:
    Ja, jag hade tänkt kolla det den närmaste veckan om det inte släpper. För han är mycket hostig och slemmig i halsen. Vet bara inte hur jag ska få i honom pencillin för sist gav de Kåvepenin som han VÄGRADE ta. Innan var han hur glad i de doserings-sprutorna och tog ALLT man gav honom med glädje. Efter kåvepeninet så vägrar han allt.
    mmm vet hur det är.. Min åt kåvepenin för ett tag sen för en öroninflammation och det va inte populärt men han är lite äldre och förstod till sist att om man åt det i sprutan så gick "aj" bort! Även om det smakade illa.  Inte lätt att få i dom nåt som smakar så illa!!
  • lokisse

det kan ju vara bihalorna som är fulla av gammal evja... det luktar gammal död

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Tjofsen

Jag får nog kolla med BVC i veckan då....kan ju knalla förbi och höra i alla fall.

Tack söta rara för tips

• solsken

Be om något annat än Kåvepening. Har ni smakat? Förstår att barnen vägrar.

• Tjofsen

Ja, jag blev så innivassen förbannad så jag skickade ett mail till BVC och frågade hur i h-vete de kunde skriva ut sånt skit när de uppenbarligen borde veta att barnen inte vill ha. Jag försökte tvinga i honom för hans bästa men han får ju inte i sig det utan pressar ju ut det och bara tokskriker i panik. FÖrstås. Min sambo fick smaka och jag skrev till BVC (vi har en avslappnad kommunikation) att om läkarna skriver ut det igen så ska jag ställa fram ett glas och tvinga honom att dricka det tre gånger om dagen. haha.

HOn svarade att hon kollat med läkarna och de menade att de skriver nog ut det i ren vana bara. Men jag kommer VÄGRA.

En ettåring kan man ju inte förhandla med heller.

solsken skrev 2009-06-14 20:24:41 följande:
    Be om något annat än Kåvepening. Har ni smakat? Förstår att barnen vägrar.
  • lokisse

hur gick det för er?

snorkrakornas barn heter snorungar
Svar på tråden Ettåring luktar illa i munnen