• sandrajostein

Spik i foten!!!

Igår råkade jag trampa på en ganska stor och lång spik. Den gick in ca 1 cm i foten. Min sambo lyckades rycka bort den och vi var på akuten igår så att jag fick ta en stelkrampspruta och sen fick jag antibiotika.
    Är det någon som har gjort något likande och vet hur lång tid det kan ta innan jag blir bra. Just nu måste jag gå på kryckor för att komma mig nånstans överhuvudtaget.

• Svar på tråden Spik i foten!!!
  • soldis

oj då den måste kommit helt fel. Jag har trampat på spikar ca 5 ggr eftersom vi byggjobbat hemma och det legat tex golvlister uppåt som jag lyckats trampa på. Ca 1 cm har de väl gått in på mig med, senast far 10 dagar sedan och nu känns det inte alls längre. Jag kunde gå på foten direkt (fast det gjorde ont i början) så har den inte träffat någon nerv så borde det ge sig ganska snart.

• sandrajostein

Det har blivit ganska svullet runt och nästan halva foten. Det var en väldigt stor spik. En sån som man spikar med ute. Den låg i gräset och jag hade såna "foppa" skor på mig när jag höll på att klippa gräset.

Det gör så j-vla ont rent ut sagt.

• sandrajostein

Någon som har lyckats göra samma sak som jag???

• rasajj

Rubriken fick mig att smale lite innan jag last hela inlagget.

Jag forstar att det verkligen gor ont, men jag tankte forst och framst pa Hasse och Tage och om hur under franska revulutionen sa hogg de huvet av folk som limpskivor.

Forhoppningsvis sa kanns foten battre snart och det verkar ju som att du fatt hjalp redan av sjukvarden. Se bara till att du inte far infektion.

Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • soldis

ha ha typiskt foppaskor. Jag hade det också nämligen. Otur med svullnaden, jag har bara svullnat lite runt om.

• Starkast

Jag har gjort detsamma
    Men det var några år sen så minns inte alls i tid.

• Tjorvelina

Det tar ett tag innan värken o svullnaden går ner!
    Hade själv foppaskor föörra sommaren o körde in en tigersåg alldeles under lilltån gick in 4 cm. Hantverkaren hade lagt den bredvid trappen onaturligvis med petsen utåt.  Var till akuten o där fick jag som du antibiotika o stelkramp + att jag blev sydd.Men försök o vila o ha foten i högläge o ät panodil regelbundet. Det ger med sig efer ca 1 vecka

Glad att´jag fick Springsteen biljetter!!! 12:e o 13:e gången 5 o 7:e juni 09
  • kille 14

jag o min kompis tog mopederna till en övergiven skola idag och jag trampa på en 1dm lång spik. vet ej hur långt de tog men jag rock ut den fort. den såg ej rostig ut men jag satt mig o slet av mig skon och strumpan. de blödde medium mycket. jag ignorerade de. sen nu kl 10 när jag gick och la mig känner jag hur j***a ont dr gör. jag tar o kollar, då var de svullet. jag va tvungen grina lite för de gjorde så ont. nu e kl 1 och jag har käkat alvedon och har foten högt upp. om det ej blir bättre img så ska jag höra med sköterska, doktor, läkare vad de nu heter.

Svar på tråden Spik i foten!!!