• Miss french

4:e gradens bristning

Har varit med om en mardrömsförlossning som slutade med sugklocka och en 4:e gradens bristning - det värsta tänkbara! Det har nu gått två veckor och det känns som om det läker relativt bra men oron är stor att jag inte ska läka ihop och kunna fungera normalt i framtiden. Jag tycker informationen har varit usel och det känns nu som om man lämnats åt sitt öde. Jag är mår rätt dåligt pga av detta och oroar mig mycket.

Fler med erfarenheter av denna svåra bristning? Hur har det gått för er? Vad fick ni för hjälp?

• Svar på tråden 4:e gradens bristning
  • Knixie

Miss french skrev 2009-06-14 20:27:44 följande:

Har varit med om en mardrömsförlossning som slutade med sugklocka och en 4:e gradens bristning - det värsta tänkbara! Det har nu gått två veckor och det känns som om det läker relativt bra men oron är stor att jag inte ska läka ihop och kunna fungera normalt i framtiden. Jag tycker informationen har varit usel och det känns nu som om man lämnats åt sitt öde. Jag är mår rätt dåligt pga av detta och oroar mig mycket. Fler med erfarenheter av denna svåra bristning? Hur har det gått för er? Vad fick ni för hjälp?
    Tråkigt att höra. Min syster gick sönder väldigt mycket också. Tog ett år innan hon läkte helt. Hoppas de går fortare för dig.
  • Blicka

Fick en bristning av grad 4 jag också, sugklocka för mig med. Min son är dryga månaden o för mig har det läkt väldigt bra. Musklerna i bäckenbotten är ju däremot inte som förr, så knipa måste jag göra. Informationen var knapphändig, men jag frågade allt jag kom på o det har varit bra. Har du hittat till tråden om sfinkterrupturer på forumet? välkommen dit också om du vill.

• StarkMamma

Jag fick en hel spfinkter (stavning?) när jag hade fått min mellan tjej. Det betyder att jag sprack helt mellan slidan och anus + upp i anus också. Fick sövas ner för att kunna bli "ihop lappad". Det tog ca 1 år innan jag var återställd.

• kitte

Hej!
    Lider med dig. jag fick oxå en grad 4 bristning med min son. det tog ca 6månader innan ja tyckte det va rätt ok. tyvärr sydde det lite väl mkt och det ställde till det ganska mkt. men nu tre år efter funkar ju allt som det ska men jag är långt ifrån nöjd med resultatat.

hoppas verkligen att du ska läka ihop bra.

Svar på tråden 4:e gradens bristning