• luas

Cykla med tvillingar...hur göra?

Hej alla med tvillingar!

Hur ordnar man praktiskt då man ska cykla med tvillingar?
    Är det nån här som haft två cykelsitsar på sin cykel eller har ni skaffat cykelvagn efter cykeln?

Skulle hemskt gärna cykla med båda på cykeln men hur säkert är det , menar att de kanske är tungt osv...

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Cykla med tvillingar...hur göra?
  • MaddeMamman

jag har testat att cykla med cykelvagn och det funkade bra, man får snabbt bättre kondis om man cyklar regelbundet

• lia76

Finns det så man kan ha två cykelstolar på cykeln?
    FInns ju bara en pakethållare och där finns bara plats för en stol.
    Bättre med en cykelvagn

Grå grár grey szary gris cinzento
  • FruHeo

Vi har en cykelkärra, fungerar kalasbra. Cyklar till dagis varje dag.

• Mini Pantern

Vi har cykelkärra och en barnstol på pakethållaren då den ena killen inte gillar kärran längre.

• Spaceray

Vi kör också med cykelkärra, I love it!! Tjejerna älskar att åka i den också för den delen!! Rekomenderas verkligen!! Men det finns också stolar att sätta på styret, men vet ingenting om dom...

• Söderbönan71

Från vilken ålder kan man använda cykelkärra?

• strojes
    Söderbönan71 skrev 2009-06-15 06:54:22 följande:
    Från vilken ålder kan man använda cykelkärra?
    Från ca 1,5 års ålder. De får ju inte mycket stöd av de remmar man spänner fast de med så de bör vara mycket stadiga.
    Vi har precis börjat cykla med våra tjejer i cykelkärra (blev 1,5 i slutet av maj) och de sitter som hösäckar ibland när det varit lite skumpigt en bit.

lia76: Det finns cykelsits som man sätter på stången mellan sadel och styre på herrcykel men de är sämre än de på pakethållaren.
  • luas

Ok! TACK för era svar!

Var ha ni köpt era cykelvagnar?Märken?Pris?

• strojes

Vi köpte vår kärra på ICA Maxi i höstas på rea för 795:- ordinarie pris är 1200-1300:- Coop Forum och Biltema har liknande cykelkärror för ungefär samma pris.

• Little Ms Chatterbox

Mina tvillingar började att åka i cykelvagnen när de var ca 1 år. Vi har en cykelvagn som går att kopla loss och köra med in på affärer och sånt. Ca 80 cm bred utvändigt. Fanns massor av tillbehör, medar, tolka efter hund, joggervagn...
    Om du köper en vagn så se till att få med ett fäste till så både du och din man/sambo kan dra vagnen med cykeln, om det är så att ni cyklar tillsammans.
    www.nordiccab.se/vis.aspx
    Lite dyrare prisklass

WOW! En ny Omega-3 & -6 tråd www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
  • Indratvillingmamma

Vi har använt cykelkärra och det fungerar utmärkt! Köpte en i prisklassen ca 1300 kr i en cykelbutik. Minns inte märket.

• jelena2

Idag såg jag faktiskt en pappa som kom med två barn på cykeln, en i fram på stången och en i bak på pakethållaren. Fräckt!

• mammamutilltre

JAg har en cyckelvagn men även en barnsadel bak på min cykel..brukar ha en där och en i vagnen eftersom de ibland börjar bråka om de sitter tillsammans i vagnen....liiite jobbigt...

• mammamutilltre

Köpte förresten min vagn på blocket ...kan rekomendera en sådan som man även kan ha som barnvagn...smidigt när man cyklar till stan eller affären och behöver ha dem i vagn.

Svar på tråden Cykla med tvillingar...hur göra?