• Fjs

Tips på nappflaska till välling?

Har NUK flaskor som hon dricker ersättning i men i dem känns vällingen för tjock. Det blir inget flyt. Har givetvis välling napp.
    Någon som har något tips?

• Svar på tråden Tips på nappflaska till välling?
  • Lise

Vi har mam´s flaska både till ersättning och välling (än så länge blandar vi 50/50), det är den modellen som har "tusen" delar (bottenplatta med gummiplatta i den) det ska visst inte bli vakuum i den och luftbubblor ska inte bildas. Den har vi haft flera månader och är jättenöjda trots att det blir x-tra disk. Dinappen vi använder för tillfället är den som är från 3 mån, det står en 3:a på nappen, jag har också köpt en för välling men det går inte så länge vi blandar ersättning och välling.

• Fjs

Tack kanske får testa en sådan.

• gissberg

Vi använder samma som Lise här ovan och den är kanon

• The Bumblebee

Vi använder Esska's flaska. Vet inte hur det funkar med andra märken, men det finns 4 olika nappar till Esska. Vi använder "normal"-storleken (inte stort hål, eller skåra alltså) och det funkar superbra. När han drack ersättning använde vi nappen med litet hål för tunnare vätska. Har även nån napp med stort hål, men då hinner han inte svälja, det rinner för fort. Har inget ett klaga på alls när det gäller flaska eller napp.

• lilla my2

Finns bara en flaska och det är dr brown, vet dock inte om man kan ge välling, men det bör ju gå tycker jag!!!!!!

Skulle aldrig ha klarat oss utan den

• Vildvittran

Vi använder den Lise beskrev: Mam´s Ultivent flaska, o den funkar suveränt för oss. Har nappstorlek nr 3 till vällingen...

• Pärlan81

Nuk är bra, Bambino med.

• Pärlan81

NUK med bambino dinappar, de passar de flaskorna med. Dom är det bra flyt i.

• Lucky

Jag använder olika flaskor med esskas anatomiska napp med skåra! Tog 2mån innan hon ville dricka vällingen men sen köpte jag en napp med skåra(som jag använde till vanlig välling) och då gick det bra på en gång. Sen provade jag med en napp anpassad för den vanliga vällingen och då ville hon inte dricka igen! Var väl kanske för jobbigt att suga(använder inte napp).

• Leaaa

Avent flaskor är kanon! Finns nappar med tre olika lägen så att det kommer olika mycket...dom e super bra just för välling!

Svar på tråden Tips på nappflaska till välling?