• 2babiesmom

lämna bilen på arlanda, hämtas upp av annan??

Vi kommer åka bil från vår gamla hemstad till Arlanda, lämna bilen där, ta flyget till spanien och åker från spanien hem till vår nuvarande ort, göteborg. Min mamma som är i stockholmstrakten just då (när vi är på väg hem) kommer hämta bilen på Arlanda, köra ner den till göteborg (hon bor också här) och hämta oss på Landvetter

Nu säger sambon att det kanske inte går eftersom man eventuellt behöver ett kvitto för att hämta ut bilen igen. Vi har ju ingen möjlighet att ge henne kvittot då vi åker från Arlanda 30 juni. Möjligtvis skulle vi kunna skicka det till den adressen hon kommer befinna sig på som kan vara antingen i stockholm, uppsala, borlänge, Idre eller så... blir krångligt.

Ni som ställt bilen på långtidsparkering på Arlanda, fick ni nåt kvitto som ni måste visa upp?? På hemsidan stod det att man är tvungen att visa upp flygbiljetterna för hemresan för att de ville veta när man var på g tillbaks men vi ska ju inte åka tillbaks till Arlanda....
    Sen undrar jag hur mycket det brukar kosta... per dygn alltså

Hoppas ni förstår vad jag menade....

• Svar på tråden lämna bilen på arlanda, hämtas upp av annan??
  • bebis08

Det går säkert utmärkt att komma överens med de som har parkeringen att din mamma hämtar bilen, hon kan ju legitimera sig. Ring och fråga så får du ett riktigt svar

Vi brukar parkera på Måby www.mabypark.se/

♥ ---> www.elmida.se
  • bebis08

Måby ligger nån km från Arlanda, men de har egna minibussar som kör fram å tebax anpassat efter ditt flyg, hur smidigt som helst
    Info finns på deras hemsida.

♥ ---> www.elmida.se
  • 2babiesmom

perfekt, tack för svar. Jag kan dock ej boka via nätet då man måste skriva i rutan för "tilbaks Arlanda" Det är en stjärna där. Vi kommer ju inte tillbaks....

• Åttan

Hej TS.. jag jobbar med LFV parkeringar på arlanda och på vår långtidsparkering ( Alfa el Beta) kan du köra in bilen, ta en biljett vid infarten som du sedan kan lämna kvar i bilen i tex handsfacket som din mamma sedan kan ta å betala när hon hämtar upp bilen. Hur länge beräknar ni att ha bilen parkerad?

Börja om från början...
  • 2babiesmom

ja det var ju himla smart tänkt. Att lägga den i handskfacket... .dooh! Det har vi inte tänk på, inte ens min sk smarta sambo!

Vi ska va borta mellan 30 juni o 5 juli.. det blir väl 6 dagar...

• Åttan

En vecka på alfa kostar 440:- å en vecka på beta kostar 520:- ingår busstransfer som tar er fram å tillbaka till terminalen..

Börja om från början...
  • skorpionen80

Men när det står "tillbaks arlanda" så kan du väl fylla i när din mamma hämtar bilen? Det är ju ingen som vet om ni kommer tillbaks eller om någon hämnar den, det de vill veta är ju hur länge bilen ska stå där.

Svar på tråden lämna bilen på arlanda, hämtas upp av annan??