• ruccolas

Ägg+ spermiedonation

jag lever i en samkönad relation och undrar om det är någon som vet i vilket land man få plocka ägg från sin partner för att sedan göra ivf med donerade spermier och sedan sätta in i mig?

Jag har nämligen fått höra att mina chanser inte är så stora att bli gravid med mina ägg eftersom mitt AMH värde ligger lite för lågt och jag svarar dåligt på hormonsprutorna. Jag bildar lite för få blåsor och enligt AMH testet så skall jag tydligen inte heller ha så bra kvalité heller.

Jag har stor önskan om att få bli gravid, men lever inte med en man, utan en kvinna. Nu kan hon tänka sig att ge ägg till mig, men vi behöver också donerad sperma.

• Svar på tråden Ägg+ spermiedonation
  • Bette
    ruccolas skrev 2009-06-15 01:15:51 följande:
    jag lever i en samkönad relation och undrar om det är någon som vet i vilket land man få plocka ägg från sin partner för att sedan göra ivf med donerade spermier och sedan sätta in i mig? Jag har nämligen fått höra att mina chanser inte är så stora att bli gravid med mina ägg eftersom mitt AMH värde ligger lite för lågt och jag svarar dåligt på hormonsprutorna. Jag bildar lite för få blåsor och enligt AMH testet så skall jag tydligen inte heller ha så bra kvalité heller. Jag har stor önskan om att få bli gravid, men lever inte med en man, utan en kvinna. Nu kan hon tänka sig att ge ägg till mig, men vi behöver också donerad sperma.
    Hej på er,

Vilken härlig partner du har som kan tänka sig att donera ägg till dig. I Riga, Estland, Ryssland vad jag vet på rak hand, där kan man få både ägg och spermiedonation.

Bette
  • V 77

Finns ingen bekant som kan donera sperma?

• 1814

Vad fantastiskt ändå att som kvinna bära sin partners ägg. Hoppas ni hittar det ni letar efter!

• Bling1975

V 77 skrev 2009-06-26 11:48:42 följande:

Finns ingen bekant som kan donera sperma?
    Det skulle inte hjälpa i det här fallet, i Sverige får du inte göra IVF med både donerad sperma och ägg oavsett vem som donerar. Och eftersom äggen i det här fallet är donerade så måste TS vända sig utomlands.

Jag har inte riktigt koll på vilka länder som tillåter detta, men Bette hade ju några bra tips. Danmark brukar tillåta mer så det skadar inte att kolla med dem då det är nära och bra.

Lycka till!
Svar på tråden Ägg+ spermiedonation