hur ofta byter ni nappflaskor?
??
??
Har en dotter på 1 år imorn korrigerat
vi har haft samma flaskor sen hon föddes,, vi har köpt nya då & då
och vi har kanske 14 flaskor sammanlagt
eller menar du hur offta man tar en ny diskad flaska??
Men det räcker väl med att byta nappen bara...? Händer ju inget med själva flaskan i sig väl. Har haft nappflaskor som funkar hur bra som helst sen innan sonen föddes och han är över två år nu. Inget fel på dom.
Man ska koka flaskorna med jämna mellanrum för att avlägsna bakterier och beläggningar som ansamlas i både flaska, napp och kork, typ en gång i veckan, när de är riktigt små ska man göra det ännu oftare.
Jag har alltid kokat mina flaskor i klortabletter avsedd för nappflaskor och efteråt när de är klara diskat dem noggrant, ser ut som nya. Har ändå köpt lite nya då och då, mest pga att vi började samla på Jon Bon Jovis flaskor och ville ha som porslinsvis 12st hehe... eller när man råkat glömma vattenflaskan och fått springa in i närmsta butik och köpa så har väl runt tjugo flaskor nånting sådant.
Jag har en Dr. Brown-flaska och en mindre till vatten. Min dotter är 1.5 år och har haft samma sen hon föddes. Har endast bytt nappen på den stora en gång när den blev trasig. Får jag fråga varför jag skulle behöva byta flaska?????? Såklart jag kokar den ibland men det är ju en annan sak...