• Anonym (undrar)

skaffa Bredband internet med betalningsanmärkning?

ja går det att skaffa bredband/internet med betalningsanmärkning?
    har nämligen fått ett jobb där jag måste va uppkopplad 5 timmar om dagen..
    o måste tyvärr tacka nej om jag inte får koppla in bredband.

vart kan man få det i så fall?

jag betalar gärna i förväg så slipper bli nå krångel.

• Svar på tråden skaffa Bredband internet med betalningsanmärkning?
  • MysTic PrincesS

Bredbandsbolaget kan man ha fastän man har betanm.. o vad jag vet så kräver de ingen förskottsbetalning eller dyl alls

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Anonym (undrar)

MysTic PrincesS skrev 2009-06-15 03:36:41 följande:

Bredbandsbolaget kan man ha fastän man har betanm.. o vad jag vet så kräver de ingen förskottsbetalning eller dyl alls
    ok.. vad ligger dom på i pris?
    jag sitter på trådlöst skitinternet nu, o måste ha snabbare för att få kvaliten jag behöver.. ska nämligen prata i telefon via internet.. *NEJ inge snuskande*
  • MysTic PrincesS
    Anonym (undrar) skrev 2009-06-15 03:38:54 följande:
    MysTic PrincesS skrev 2009-06-15 03:36:41 följande: ok.. vad ligger dom på i pris?jag sitter på trådlöst skitinternet nu, o måste ha snabbare för att få kvaliten jag behöver.. ska nämligen prata i telefon via internet.. *NEJ inge snuskande*
    Kolla deras hemsida ist www.bredbandsbolaget.se

de har paketpriser eller om man bara vill ha internet osv... jag har bredband/telefoni/mobilt bredband

eller så ring dom o prata om vad du vill ha imorgon bitti
    Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Anonym (undrar)

ska kolla runt lite på olika o se priser.. tycker det verkar dyrt med bredbandsbolaget? eller jag vet inte priserna dock på dom andra..
    sen kanske jag inte kan få alla direkt på grund av min betalningsanmärkning.

• Anonym

Jag beställde internet av bredbandsbolaget, de tog en kreditupplysning på mig och jag fick det inte inkopplat pga en betalningsanmärkning på 150 kr jag fick när jag gick på gymnasiet.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-06-15 09:26:09 följande:
    Jag beställde internet av bredbandsbolaget, de tog en kreditupplysning på mig och jag fick det inte inkopplat pga en betalningsanmärkning på 150 kr jag fick när jag gick på gymnasiet.
    Jag har drygt 20 000 + i skulder hos fogde mm och jag fick hos bredbandsbolaget.
  • Anonym (undrar)

fan va olika det kan vara!

men dom kanske ser över hela situationen, betalningsförmågan?

men om man exempel har bindningstid på ett år som det oftast är..
    jag ska försöka få betala för hela året direkt så slipper dom oroa sig
    för min betalningsförmåga..

några andra tips?

• Anonym (Min mor)

Min mor fick via comhem och utan någon förtids inbetalning, då hade hon slutbetalat hos KFM men anmärkningen släpper ej förrän nu i dec, och hon
    sökte i dec förra året och allt gick igenom....

• Anonym (undrar)

aa mina betalningsanmärknings grejer har jag betalat redan..
    men har kreditkort jag betalar av, har klippt dom, det bästa jag kunde göra!

• Anonym (Min mor)

Låter inte som några problem men vad du kan göra är att maila företg och fråga hur dom ställer sig så får du rätt svar....=)
    Eller ring...=)

Anonym (undrar) skrev 2009-06-15 17:17:07 följande:

aa mina betalningsanmärknings grejer har jag betalat redan.. men har kreditkort jag betalar av, har klippt dom, det bästa jag kunde göra!
  • Anonym

På Telia kan du få både mobilt bredband och/eller fast bredband om du inte klarar en kreditupplysning så betalar en deposition på 3000 kr som du sedan får tillbaka när du klarar en kreditupplysning.

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2009-06-15 22:10:24 följande:
    På Telia kan du få både mobilt bredband och/eller fast bredband om du inte klarar en kreditupplysning så betalar en deposition på 3000 kr som du sedan får tillbaka när du klarar en kreditupplysning.
    ok, eller bindnignstiden är över o man säger upp det? (antar jag?)
    tack för tipset!
  • Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2009-06-15 22:49:31 följande:
    ok, eller bindnignstiden är över o man säger upp det? (antar jag?)tack för tipset!
    Antingen när du säger upp abonnemanget om du fortfarande inte klarar en kreditupplysning. Men om du vet med dig att du klarar en krita efter 1 år tex så gör Telia en kolla igen och blir det ok får du tillbaka pengarna och även behålla abonnemanget.
  • Anonym (Thea)

Jag hade typ 48 000 kr i skuld hos kronofogden när jag fick både internet telefon och tv hos viasat via bredbandsbolaget så det ska gå

• TheHouseBunny

Bumpar denna tråd då den fortfarande kan vara aktuell.

Jag har ca 26k i skuld hos fogden och fick utan problem skaffa bredband hos telia.
    De verkar inte bry sig så mycket när det gäller fasta avgifter, men att skaffa mobilabb gick inte alls.

Detta sättet som de ser på oss är skrattar resten av världen på.

Har läst en undersökning där de testar att skaffa bredband och/eller mobilabbonemang hos diverse leverantörer, att skaffa internet är inga problem, men att få mobilabb är svårt, du kan kanske få dom slänger upp runt 5000:- i "pant."

Pratade med några utlandsvänner om detta och de bara skrattade och sa "ni lever verkligen kvar i stenåldern" och sa: här får den som vill ett abb, kan dom inte betala så tar vi tillbaka telefonen, så enkelt är det.

• binyfiken

BBB Funkar inte om du har betalningsanmärkningar i dagsläget du måste betala 4000:- och sedan drar dom av månadskostnaden tills dom 4000:- är slut sedan får du fortsätta med månadsinbetalnngar....

Svar på tråden skaffa Bredband internet med betalningsanmärkning?