• lurksmulan

Mina barn ska BYTA FÖRSKOLA, tips på present?

Det här handlar alltså inte om någon sommarpresent, utan de ska byta förskola helt och hållet.

Vi behöver tips, vad ska man ge?
    Det är 6 stycken vi ska ge presenter till, 5 tjejer och 1 kille i varierande åldrar.

Vad vill man ha? Vad sparar man? Vi behöver ge sakerna den här veckan också, så det kan tyvärr inte vara något som ska beställas och som tar mycket tid.

Tacksam för tips, gärna från förskolepersonal som kan säga vad de själva har uppskattat men även från föräldrar.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Svar på tråden Mina barn ska BYTA FÖRSKOLA, tips på present?
  • St Stephens Green

Blommor är ju alltid uppskattat

• pezz

vi ska oxå byta nu och tänkte köpa en blomma till dagis som dom kan ha i personal rummet som alla kan ta del av det blir så mycket annars tycker vi

• St Stephens Green
    ebben skrev 2009-06-15 09:01:47 följande:
    allergier?
    En fin blomma i kruka eller korg att ha ute på gården kanske
  • lurksmulan
    annasj69 skrev 2009-06-15 09:05:22 följande:
    Korg med delikatesser eller en picknickfilt för sommarens utflykter?
    Bra tanke, men det kanske blir dyrt med 6 st korgar?
  • pezz
    ebben skrev 2009-06-15 09:01:47 följande:
    allergier?
    finns blommor som man kan ha om man är allergisk vi ska kolla på de nr vi handlar vad de finns för alternativ
  • ebben

HUR har ni gjort-
    om ni har två barn som båda gått på samma avdelning först,sen går den äldre över på en annan avd.
    NU efter ett tag går båda på samma avd igen-storbarnsavd.
    Det är öppna avd o barnen o fröknar jobbar nära varann.
    HUR skulle ni göra nu då,om ni skulle ge "sommarpresent"-ger ni bara till den avdelning där barnen går NU?
    eller skulle ni ändå ge till båda avd. fast barnen egentligen inte är på båda??
    Blir många att ge i så fall......de är väl typ 5,6 på småbarnsavd. o typ 5 på storbarns........
    tips

• Brunello

Vi har gjort målade kaffekoppar som de kan ha på dagis. Köpte porslinsfärg på panduro. Sedan får de varsin blombukett också.

Har också funderat på att köpa en bärbuske eller två till dagis eller något annat som både barn och vuxna kan ha glädje av framåt i tiden.

• lurksmulan
    Brunello skrev 2009-06-15 12:39:14 följande:
    Vi har gjort målade kaffekoppar som de kan ha på dagis. Köpte porslinsfärg på panduro. Sedan får de varsin blombukett också.Har också funderat på att köpa en bärbuske eller två till dagis eller något annat som både barn och vuxna kan ha glädje av framåt i tiden.
    Målade ni vuxna då?
    Sonen är visserligen 4 så han kan väl kladda ner något, men dottern har inte fyllt 2 än så hon är inte så konstnärligt utvecklad.
  • Brunello
    lurksmulan skrev 2009-06-15 15:35:46 följande:
    Målade ni vuxna då? Sonen är visserligen 4 så han kan väl kladda ner något, men dottern har inte fyllt 2 än så hon är inte så konstnärligt utvecklad.
    vår 4-åring är nog på en 2-årings nivå när det gäller måleri men jag tyckte det blev ganska fint med lite abstrakt konst sådär vi styrde lite när det gällde färgval och hur mycket/lite det skulle vara på varje mugg men i det stora hela fick hen bestämma själv
  • lurksmulan
    Brunello skrev 2009-06-15 15:43:42 följande:
    vår 4-åring är nog på en 2-årings nivå när det gäller måleri men jag tyckte det blev ganska fint med lite abstrakt konst sådär vi styrde lite när det gällde färgval och hur mycket/lite det skulle vara på varje mugg men i det stora hela fick hen bestämma själv
    Ha ha ha, ja så kan man nog se det. Min son skulle bara försöka rita bussar och då blir det inte så lätt...
  • annasj69
    lurksmulan skrev 2009-06-15 09:24:02 följande:
    Bra tanke, men det kanske blir dyrt med 6 st korgar?
    Man kan ju förenkla och packa i cellofan och packa ner ex grönolivkräm, Zeta har en jättegod på liten burk, och komplettera med crostinis eller brödpinnar.
    +?
    Eller bara en burk med goda soltorkade tomater i burk?
  • lurksmulan
    annasj69 skrev 2009-06-16 08:08:51 följande:
    Man kan ju förenkla och packa i cellofan och packa ner ex grönolivkräm, Zeta har en jättegod på liten burk, och komplettera med crostinis eller brödpinnar.+?Eller bara en burk med goda soltorkade tomater i burk?
    Ja det lät ju bra, det är ju väldigt dyrt att köpa korgar känns det som.
  • snigelina

Vi gav en korg med frukt, godis och kakor till personalrummet och så fick barnen ge två böcker var till sina avdelningar

• ebben

se mitt inläg här övanför....hur gör ni då de gått på 2 avd. men nu är båda barnen på en avd.
    ger ni bara till den avd där de är nu?

• lurksmulan
    ebben skrev 2009-06-16 08:56:40 följande:
    se mitt inläg här övanför....hur gör ni då de gått på 2 avd. men nu är båda barnen på en avd.ger ni bara till den avd där de är nu?
    Det finns ju flera andra trådar om just sommarpresenter....
    snigelina skrev 2009-06-16 08:37:40 följande:
    Vi gav en korg med frukt, godis och kakor till personalrummet och så fick barnen ge två böcker var till sina avdelningar
    Åh vad trevligt med böckerna!
  • snigelina
    lurksmulan skrev 2009-06-16 08:58:40 följande:
    Åh vad trevligt med böckerna!
    Ja! Något minne som finns kvar eftersom vi skrev på insidan av pärmen

Korgen till personalen eftersom jag tyckte att ALLA skulle ta del av det, även kokerskor och städerskor
  • lurksmulan
    snigelina skrev 2009-06-16 09:00:14 följande:
    Ja! Något minne som finns kvar eftersom vi skrev på insidan av pärmen Korgen till personalen eftersom jag tyckte att ALLA skulle ta del av det, även kokerskor och städerskor
    Bra tänkt med en större korg. Jag ska lägga fram det förslaget till min man. Jag höll nämligen på och vela om en sjunde person skulle få present eller inte, hon var fröken till sonen när han var liten och nu jobbar hon på avdelningen brevid dottern och hon har alltid varit så förtjust i min barn och allmänt jättegullig.
    Om man köper en korg till personalrummet kan ju hon också ta del av den.
  • Beautiful

När vår dotter sluta dagis pga flytt så gjorde vi kort; Vek ett a4 papper i fin färg och så skrev vi frökens namn på utsidan i glitter och på insidan så fick hon måla och klistra på paljetter och på den andra insidan så satte vi ett kort på henne(dottern)! Det var verkligen uppskattat av alla!

Men böcker till barnavdelningarna är ju också en jättebra ide eftersom de är kompisar.. Gällande båda avdelningarna så får man väl kanske se om de har stått barnen nära..

Svar på tråden Mina barn ska BYTA FÖRSKOLA, tips på present?