• fructizz

FEMKAMP! förslag tack!!

Hej,

Ni som har haft eller deltagit i en femkamp, vad hade ni för grenar/lekar??
    Alltså jag menar en "hemmagjord" femkamp

Hoppas ni har några toppenideer för hos mig står det still!

• Svar på tråden FEMKAMP! förslag tack!!
  • Anna M

hmm..

boll i hink
    kasta pil
    kasta stövel
    slå spikar på planka
    hoppa säck
    gå med ägg på sked

Tipspromenad o dragkamp(kanske inte är en gren, men kul) :)

• flingsalt

Puffar den här bra tråden för fler förslag.
    Boll i hink blir bra, den tar jag...
    sen kommer vi att köra pilkastning...men vad mer?

• 071001

Äta tre mariekex och sen kunna vissla

• Anbe

Vid en station skulle vi bilda ett ord av bokstäverna som låg utlagda. Utvecklingssamtal var ordet.Kan säga tt det inte var många som fixade det.
    Vi hade även pilkastning och skruva i skruv i en bräda.

• fructizz

Åh vilka toppenförslag!

Jag vill ha ännu mer förslag!

• flingsalt

Men var är folk? Jag behöver också tips.

• Sofiero

Beror lite på "nivån" på 5-kampen. På en fest jag var på så skulle vi: *plocka flytta popcorn mellan två skålar genom att suga upp dom med ett sugrör
    *ha ett snöre runt magen med en halv grillkorv i andra änden, bakom sej (typ "pennan i flaskan), sen försöka få korven i munnen genom att "jucka" för att få sving på korven. Låter sjukt, men kul är det
    *lite typ "Stadskampen", få en lista på grejer som ska hämtas inom en viss tid. Allt från schackpjäser till ett mobilfoto på en pizzabagare
    *stå ca 10 meter från varandra och sen kasta ett rått ägg mellan varandra. Flest antal kast vinner.
    *spotta geleråtta så långt som möjligt

Det var säkert mer men det är vad jag minns nu!

• nellie andersson

man kan alltid kolla vem som rockar rock-ring längst. eller en klassiker där man är 2 i ett lag och binder ihop fötterna och en ballong i bandet som man binder fast och ska försöka smäcka de andras ballonger

• Tom Araya

-Frågesport
    -pilkastning
    -boule/boccia
    -kasta boll i hink
    -luftgevärsskytte,
    -kluriga problem som att placera symboler rätt eller liknande (googla på mer exakta förslag inom detta)
    -skott på mål (som i straffläggning) i basket, fotboll, innebandy/landhockey eller handboll
    -golf eller minigolf (enstaka hål, kort avstånd)
    -cykling på kort, snitslad bana med vissa svårare passager
    -Memoreringsuppgifter där man först observerar och därefter återger detaljer i ord eller utför uppgifter med förbundna ögon.
    -placera två glas på ett bord eller stol med 1-3 meter emellan, det ena glaset fullt med vatten, det andra tomt men med ett streck vid halvfull nivå vilken skall uppnås genom att föra över vatten från det fulla glaset med en matsked.
    -spel som jag minns från förr där man kastar ringar på ett på marken liggande kors med pinnar som står upp
    -varpa

Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
Svar på tråden FEMKAMP! förslag tack!!