HJÄLP:studera till sjuksköterska+valp!?
Hej alla!
Hoppas att ni kan svara på detta! Ni som studerar eller har studerat kan nog svara tror jag, gärna ni med hundar också, kanske samma situation?
Jag vill alltså skaffa hund helst i juni-juli, och tänkte göra ett avbrott mellan studierna (slutar gymnsiet i juni). Men nu var det ngn som sa att hon läser på högskolan och inte är där så ofta..
Skulle jag kunna börja läsa till sjuksköterska i augusti (visst är det i aug., vet ni datum?) Om jag skaffar en valp i juni-juli? Jag har mamma som kan ta hand om henne, men vill i början ha hand om henne mest själv! Hur mycket är man i skolan egentligen? Blir det mycket att studera hemma? Det blir väl praktik också, då kanske mamma får ha henne längre stunder..? När är det praktik, hur länge om dagarna och hur många veckor brukar det vara, när börjar man praktisera? Kan ngn ge en lätt summering av teori och praktik, hur det ligger till!?
Är det mycket pluggande? Eller orkar man börja studera när valpen är 8-16 veckor och längre..?
Kan ngn ge mig en uppfattning om hur det är,..lite mer detaljerat kanske, och så..:)
Kram alla! Hoppas att ni kan hjälpa mig!
/Alexandra
p.s. fråga om ni inte riktigt förstår hur jag menar, känns som at jag bara kommer skirva i stort sätt samma sak om jag skriver mer nu..